Inlägg från: Delfinen |Visa alla inlägg
  • Delfinen

Latensfasen..Hur lång för dig?

Jag vet inte om du är kvar hemma vid det här laget... men jag känner såååå väl igen mig i dig och känner med dej må du tro!!!

Jag hade prematura värkar vecka 25 och framåt, och riktigt starka sådana.. Alla läkare och bm trodde min bebis skulle komma för tidigt, så jag blev först delvis sjukskrien och sedan helt sjukskriven för att sista månaden gå på HP helt.. Jag trodde ju såklart min bebis skulla komma i tid. Men tji fick jag - på 15:e dygnet över mitt datum föddes min lilla envisa krabat till tjej!! Otroligt.............

På TREDJE natten med värkar hemma stod jag inte ut mer (mentalt). Smärtan kunde jag lätt ta, och jag hade ju haft mina sammandragningar sedan v.25 så jag var verkligen van att andas igenom värkarna och ta smärtan. Men att HELA nätterna (3st i rad) ha regelbundna värkar som sedan mildrades så fort det blev morgon och var med långa mellanrum hela dagarna sen... det gick ju bara inte!!!! Jag blev ju superladdad och trodde bebisen skulle ut på allvar... Men icke... (jag var öppen 4cm när jag kom in på förlossningen, 3cm dagen innan då jag fått en kontroll hos min bm..)

Jag kan skriva massor men du får gärna fråga istället eller skriva privat om du vill.

Skickar dig styrkekramar!!!!

By Starlight skrev 2009-11-15 17:51:10 följande:

åkte in till förlossningen i natt...hemskickad..öppen 1 cm...=(...fick med mig två citodon och en bricanyltablett för att minska sammandragningarna och värkarna..så jag kunde sova... Jag orkar snart inte mer...mer och ondare värkar än nånsin..särskilt i natt...med 4 min mellanrum...och nu börjar de komma in i samma fas igen..måste pausa hela tiden när jag skriver...Och tårarna rullar...Hållt på sedan torsdags nu... Detta kan man inte läsa om nån stans...känner mej lurad typ..Ingen bm på föräldragruppen eller liknande har förklarat detta...att man kan ha värkar i så här många dygn...Och Bm på förlossningen kunde inte alls säga hur långt jag hade kvar... detta är en mardröm...
Svar på tråden Latensfasen..Hur lång för dig?