Inlägg från: Galadriel |Visa alla inlägg
  • Galadriel

Latensfasen..Hur lång för dig?

By Starlight skrev 2009-11-18 17:55:44 följande:

HEJ! Jag fick en flicka måndagen den 16 nov, 15:54. Hon vägde 3460 och var 50 gr, och är heeelt perfekt :)Vi åkte hem efter ett dygn, och har nu varit hemma ett dygn. Allt är nytt och omtumlande, och min kropp är ganska utsliten..men allt är ändå helt fantastisk!
    Största utmaningen just nu är ammningen :) Men jag kämpar på.Är välldans yr idag..men är nog bara lite utmattad av allt.Men jag är så himla lycklig över henne...fattar fortfarande inte att hon är här, och tänk att det blev en tjej! Jag trodde faktiskt på en kille jättestarkt å fattade ingenting när jag såg att det var en flicka :)Var inne 06 på förlossningen..och hon föddes 16. Anses ganska smidigt..men smidigt är inte ordet jag vill använda..haha..mycket intensivt värkarbete..men var väl för det hållt på i så många dar...hade typ värkar konstant de där timmarna...Epidural lindrade dock några timmar..sedan ökade de dropp med värkstimulerande och jag fick ett hell igen..haha..Men uuut kom hon =) Och när hon kom ut trodde jag fortfarande att jag hade lång tid kvar..så det var häftigt när hon slingrade sig ut.Men en riktig skriiiiikfest hade jag :) Kändes som jag hade halsfluss hela dan igår efter allt skrikande..haha =)Tack för alla inlägg!
    Stort grattis till flickan! Och du - jag bara rööös när jag läste om hur du blev hemskickad efter så många timmars värkar. Själv tyckte jag att jag hade en lång och jobbig latensfas, men det var ju ingenting i jämförelse med din. Min var på 15 h och jag hade svinont och trots det blev jag hemskickad. Då var jag rätt knäckt. Det kändes rätt hopplöst ett tag! Det är ingen lek att föda barn - men det är underbart när de är ute! Lycka till med allt!
Svar på tråden Latensfasen..Hur lång för dig?