• ignatius

Är det värt att dricka whiskey när man känner att halsflussliknande "ont i halsen" är på väg?

För sent .. men hur borde jag ha gjort?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det värt att dricka whiskey när man känner att halsflussliknande "ont i halsen" är på väg?
  • VulgusProfanum

I en omröstning om whisky röstar jag alltid för

Inte för att det tar bort halsflussen utan därför att man i vartfall får njuta av något gott innan halsen tjofsar igen totalt

Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • lövet2

Nej, man mår bara sämre. Min man tror starkt på whiskey, så han har lurat mig att prova det där ett par gånger ...

You´ve done your master´s bidding!
  • Atamon

I en omröstning om whisky röstar jag alltid för
    Jag hade inte tvekat på att ta en stänkare.. dessutom bedövar det halsen lite

• Themis

Jag röstar på Listerine total care.

Jag har dödat en halsfluss med det i våras och hållit en under kontroll i en vecka nu i höst. Tyvärr slutade jag gurgla en fredag när jag nästan inte hade ont i halsen längre och åt dessutom sockergodis samma kväll, och efter den natten så hade eländet kommit igen och brutit ut med feber.

Om du testar- gurgla i så fall efter alla måltider/minst var tredje timme under dagen samt en lång stund innan du lägger dig. Undvik produkter med mycket socker.

Jag svär inte vid all vetenskap att det funkar för dig, men jag tycker att det funkar någorlunda för mig.

• Makaroner

Hahaha! 36% häller i sig sprit när de får ont i halsen {#lang_emotions_tongue_out}

Jag valde alt 1. Jag har faktiskt dödat bacillerna med sprit jag med. Gurglade i ouzo (stavning?) när jag var lite yngre och det funkade kanonbra. Vet inte om det funkar rent vetenskapligt... men tro flyttar ju berg sägs det. {#lang_emotions_laughing}

*RUN Forrest! RUN!*
Svar på tråden Är det värt att dricka whiskey när man känner att halsflussliknande "ont i halsen" är på väg?