Var köper du troligen din saffran?
Jag försökte lista de affärer som kan tänkas sälja saffran men jag har antagligen missat någon.
Jag försökte lista de affärer som kan tänkas sälja saffran men jag har antagligen missat någon.
willys eller Ö&B. Det är dom butikerna som ligger närmast och eftersom jag går och storhandlar tänker jag inte jaga priser... Men jag ska bara ha 2 st paket så det blir inte så fasligt... Ev. köper jag ett par paket till mamma oxå så hon inte får det så jobbigt till julbaket...
Där jag handlar mat vid det tillfälle då jag behöver saffran. Nog för att saffran är dyrt, men så jäkla mycket saffransbullar bakar jag inte så att jag orkar/tycker att det är värt besväret att jaga runt halva stan efter det billigaste alternativet.
ICA, OM jag köper så köper jag bara ett eller två paket och eftersom ica ligger 2 min härfirån så blir det där. Övriga affärer ligger 20-30 min (enkel väg) så gå dit bara för saffran gör jag inte.
Ingen aning. Antagligen där det är billigast, brukar dyka upp lite erbjudanden då det lackar mot jul. Men jag är inte dumsnål, tar inte bilen för att "tjäna" fem kronor på saffran...
Ica eller Hemköp eller där vi råkar vara när vi kommer på att vi behöver saffran.
Jag hade köpt på Willys/Ica för att det är där jag handlar. Någon krona hit eller dit på priset spelar ingen roll, jag måste ju ändå köpa det om jag ska använda det till någo. Men jag behöver inte köpa saffran för jag fick typ 15 förpackningar när ett av mina förra jobb stängdes som annars skulle slängts (trots att de inte var gamla...!). Nu har jag väl typ 8 förpackningar kvar och de är något för gamla men eftersom det är kryddor så tror jag att det inte spelar någon roll, jag har ju inte öppnat förpackningarna
Hemköp och Netto ligger bredvid varann på torge,så jag får väl se i "bladet" om dågon har något specialpris....OM jag köper saffran.
Kanske köper jag bara några färdg abullar i konditoriet över gatan istället
Mindre kladd.
Jäkla laptop
Det blir nästan alltid så att jag köper det på vårt lokala ICA...
ica el apoteket