• Tvimamma

Autismtråd 9

Har tvillingpojkar som den ena autism+dcd och den andra har ADHD+autism+dcd.

Så hemma är det krig på morgonen. Har fått schema till den ena som inte funkar så där vidare bra då "lille bror" stör. Storebror blir arg då lillebror inte gör som han säger, sluter sig som gör att man blir mer och mer stessad på morgonen. Kommer nästan försent till skolan så är dagen förstörd.

• Tvimamma

Finns det några tips för en mamma som har tagit slut....

Orkar inte med bråk mellan syskonen
    orkar inte alltid puscha barnen till att göra något annat än at sitta vid tv och dator
    orkar inte med at mina barn inte är som andra som gör att de inte har några vänner
    orkar inte höra att det ska bli bra för det känns som att det inte kommer att göra det

Vad gör man när man tar slut?

• Tvimamma
    pcalma skrev 2010-02-03 18:41:59 följande:
    "Allt är fel o allt går åt pipan. Man skriker till slut: JAG STÅR INTE UUUUT!!!...och vad händer då?Jo vi lever på.Och fortsätter så: att inte stå ut!Och MEDAN vi inte står ut är det just det vi gör.Minut för minut.Tills något värre händer.DET är skickligt!!"/Gunilla BergströmStyrkekramar till dig!!Jag känner likadant, men mina barn drar runt som tornados o jag orkar inte heller med detta längre. Nu har vi avlastning en lö-sö i månaden för båda små barnen o avlösare 3 tim/v.Jag har även barnen på dagis mellan kl 7.30-15 må-to o till 14 fredagar. trots att jag bara jobbar 50% o mellan 8.30-12.30 varje dag. Det är min andningspaus som jag behöver för att orka o jag får då även tid för de äldre syskonen!
    här har man 2 barn, tvillingar inne i trosåldern 6-7 år, ena har autism och är i sin lilla värld den andra har adhd som gör att han gör som han vill fast att inte får. har Försökt med allt. Idrott som innebandy och skridskor går inte alls, bada och pulka åkning gör att de bara är i vägen för andra barn och de andra barnen bara skäller på de hela tiden. jag tycker inte att det är roligt när ens barn får skäll hela tiden av andra barn.

Härom dagen fick jag ett utbrott och mår jättedåligt nu. Väner säger att jag har förstora krav.... det ända kravet jag har på mina barn är att försöka vara med aktiviteten.... är det fel???
  • Tvimamma

Våran famlij hade avlastning 1 gång i månaden utöver dagis/skola men nu har vi inget alls då soc tyckte att vi inte behövde det. Så var glad för att ni får/ska hjälp.

jag har inget socialt nät omkring mig som mamma, syskon och vänner som jag vill ha omkring mig. Bor i en liten by där man blir behandlad som en utböling bara för att man har flyttat hit. Så vad gör man då??? Jo man fundrar på att flytta ifrån allt men samtidigt vet man att då har "de" vunnit.

Svar på tråden Autismtråd 9