Autismtråd 9
Verkligen tänkvärt!
Bra skrivet tycker jag. Lite förståelse och empati mår världen synnerligen inte dåligt av.
Verkligen tänkvärt!
Bra skrivet tycker jag. Lite förståelse och empati mår världen synnerligen inte dåligt av.
Mamma! Nu kommer kisset!!!
Tänk att de orden kan betyda så mycket för en mamma. Jag skrev en egen tråd igår om potträning då jag kände att min 3,5 åring med utv förs och under utredn för autistiska drag "tog sig vatten över huvudet" när han bestämde sig för att sluta med blöjor.
Efter mycket torkande under 2 dagar sa han precis ovan skrivna ord och sprang sedan till pottan. Vi hann precis
Vilken lycka!
Kanske bara en lyckoträff men ändå. Detta kommer jag att leva länge på.
Har precis torkat golvet igen. Sonen nöjd i soffan med blöta kalsonger.......
Nu har han blöja. Vi försöker igen i morgon.
Vi har samma tankar. Jag är dessutom inte purung så ska det bli ett syskon till får det bli snart. Men vi har en pojke som inte har några bekymmer alls. Våran 3,5 åring verkar inte ha så stora svårigheter som några av er andras barn. Men man undrar ändå hur man ska göra. Just nu har vi bestämt at avvakta Utredningen som BUP ska göra. Beroende på vad de kommer fram till ska vi sedan ta oss ett snack.
Men visst blir man sjuk när man ser en liten bebis. Såg en i helgen och blev sjuuk av längtan.
Vill egentligen bara ge er styrkekramar, alla ni som kämpar med VB och FK och allt annat som ni kämpar med. Det är ju egentligen inte klokt att man förutom sorgen och jobbet man har med sitt barn dessutom ska behöva dra i varenda liten tråd för att få den hjälp man själv som förälder och barnet ska har rätt till.
Ännu är inget av detta aktuellt för vår del då sonen 3,5 inte har diagnos ännu. Behöver dessutom inte slita mitt hår hemma då han inte är av den utåtagerande typen utan mer går in i sig själv och blir trött när han inte orkar mer. Har dessutom en mycket förstående arbetsgivare som låter mig arbeta 8-14 alla dagar fast att jag är lärare!!! Jag jobbar 80%.
När man läser alla insändare är det inte utan att man känner att det borde finnas en instans dit man kunde vända sig med handläggare som kunde alla regler, fixade alla paper, ansökningar och ordnade för föräldrarna så man som mamma eller pappa kunde ägna sig åt familjen och barnen. Man kanske skulle starta en sådan firma.....
Återigen styrkekramar.
Jag tänkte att eftersom tid också är pengar så kanske föräldrar hade vart villiga att betala en liten slant för att "slippa" dra i allt själv. Men jag är tyvärr inte ett dugg insatt så jag kan inte göra det. Inte nu i alla fall. Det borde egentligen vara någon som kan reglerna och har ordets gåva. Men det hade nog varit ett mycket intressant arbete.