Jag tror jag blir tokig!
Jag har ju skickat in ansökan för VB och väntade ju bara på ett läkarintyg. Vi hade ju bett om ett "allmänt" intyg som kunde användas till olika instanser; dagis, fk, kommun osv.
Läkarintyget kom och gav en kortfattad bild av problematiken, helt ok tyckte vi. Vi ringde psykologen som skrivit intyget i ett annat ärende och passade då på att fråga om detta intyg räckte för VB. Men se nej, det ska vara ett speciellt läkarintyg som specificerat tar upp de olika problemen för att trycka på de rätta sakerna som hon sa. Så, nu sitter jag här med ett halvdant intyg och behöver ytterligare ett från läkaren. Som jag för övrigt inte får tag på. Psykologen rådde oss till att ta det med kuratorn på hab så att hon fick ta kontakt med läkaren. Men vaddå, jag vet ju vilken snigelfart det är i vården och vi lär ju få vänta månader på det där intyget.
Vad gör jag? Ska jag skicka in det intyg jag har eller ska jag vänta? Kanske FK bedömer det som ett sämre underlag och därmed inte ger oss något VB? Vi ska till kuratorn på hab i morgon och funderade på om man kunde få ut det psykologen skrivit i sin remiss till hab, där ska ju allt vara väldigt specifikt vad jag förstår. Man kanske skulle kunna komplettera med det?