Inlägg från: kattis b |Visa alla inlägg
  • kattis b

Hålla besticken "rätt" i skolan!!!

tessilus skrev 2009-11-14 14:42:50 följande:
    kan inte föräldrarna lära dom bordsskick så måste ju någon annan göra det.
    håller med. Hur skulle det se ut om din son/dotter om 20 år sitter på dejt och äter så..? Skulle nog bli rätt pinsamt.
  • kattis b
    MoSv74 skrev 2009-11-14 14:46:56 följande:
    Menar du allvar??? VART och VEM är det som säger att man SKA hålla besticken så???
    Vart.. vad?
  • kattis b
    MoSv74 skrev 2009-11-14 14:48:01 följande:
    Hur kan det handla om bordsskick? Så om barnen äter på det"rätta" sätet så är det bordskick? Jösses...
    Haha. Vad är bordsskick i din värld då?
  • kattis b

Hahahaha det är ju för fan så man skäms. Vuxna människor som inte kan äta med kniv och gaffel ordentligt.
    Om ni inte har något emot att ni och era barn kallas för inavlade banjolirande bonnläppar så fine, fortsätt som ni gör.

• kattis b
    MoSv74 skrev 2009-11-14 14:57:52 följande:
    Jösses,vad moget....
    Inte ett dugg. Men det är det inte att äta som en bondläpp heller.
  • kattis b

Ts, googla bordsskick. du får massa svar. Säkerligen svar på alla dina avancerade frågor om den här frågan.

• kattis b
    MoSv74 skrev 2009-11-14 15:04:54 följande:
    VART står det att det är dåligt bordsskick,då?
    Det står inte, däremot står det att man förväntas "Hålla kniven i höger hand och gaffel i vänster."
    Sen tycker jag personligen att det verkar lite krångligt att hålla på och byta plats på besticken som ligger placerade gaffel till vänster och kniv till höger.
  • kattis b

Vilket jävla trams!
    Alla i min vänkrets kan äta som folk, och de har då fan aldrig haft nåt problem med aptiten.
    Och kan vi lära oss att måla med fötterna kan vi väl lära oss att hålla gaffelni vänster och kniven i höger? Så komplicerat är det inte.

• kattis b
    m00nfl0wer skrev 2009-11-14 15:15:23 följande:
    Jag har alltid hållit besticken "fel" och gör det fortfarande. Är snart 21år och INGEN har någonsin påpekat att jag äter så.
    Under ALLA dina _snart_ 21 år? oj, du som har levt så otroligt länge har aldrig hört nåt om det?
    Det kommer, tro mig.
Svar på tråden Hålla besticken "rätt" i skolan!!!