Inlägg från: MoSv74 |Visa alla inlägg
  • MoSv74

Hålla besticken "rätt" i skolan!!!

kattis b skrev 2009-11-14 14:55:46 följande:
    Hahahaha det är ju för fan så man skäms. Vuxna människor som inte kan äta med kniv och gaffel ordentligt.Om ni inte har något emot att ni och era barn kallas för inavlade banjolirande bonnläppar så fine, fortsätt som ni gör.
    Jösses,vad moget....
  • MoSv74

Men fortfarande är det ingen som kan tala om för mej hur det kommer sej att det "SKA" vara så!!!
    VEM har bestämt det?
    VART står det att barnen ska äta så???

• MoSv74
    Bite me skrev 2009-11-14 14:58:30 följande:
    Nej, att smaska o rapa vid matbordet e inte bra bordsskick, nu e ju den yngsta bara ett år o den äldsta fyra, men de har redan rätt bra koll. Jag försöker lära mina barn vett o etikett, så att de inte ska uppföra sig som W.T då de växer upp, jag vill att de ska ha bra liv o vara framgångsrika.
    Ja,om min son nu inte kommer få ett bra liv och bli framgångsrik så är det pga att han höll besticken i fel hand när han gick i skolan!
    Men,vet du vad! Det tror ajg att jag kan leva med isf!

Hoppas dina barn lyckas nu då eftersom dom är så väluppfostrade!
  • MoSv74
    kattis b skrev 2009-11-14 15:04:02 följande:
    Ts, googla bordsskick. du får massa svar. Säkerligen svar på alla dina avancerade frågor om den här frågan.
    Så du tycker dom var avancerade? Förstår inte ens varför du svarar,då?
  • MoSv74

Herreud! Trodde faktiskt inte att folk på fullaste allvar tycker att det är sån stor grej vilken hand barnen håller besticken i?!
    Men jag hade visst fel....
    Mina barn kommer få fortsätta med sitt "dåliga bordsskick".
    Och inte 17 mår dom dåligt av det!

• MoSv74
    längtar och väntar skrev 2009-11-14 15:13:05 följande:
    Bra! Stå på dig! Jag jobbar själv som lärare och skulle aldrig påtala något sådant för mina elever så länge de inte slafsar i sig maten eller spiller en massa etc..
    Vad skönt att höra att du väljer att lägga energi på annat viktigt!
    Tack! Jag ska stå på mej!
  • MoSv74
    Bite me skrev 2009-11-14 15:15:29 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-14 15:10:15 följande: Nej, W.T brukar inte må dåligt av sånt.
    Vad är det för nåt påhopp??
  • MoSv74

Måste sluta nu men kikar in lite senare!
    Diskutera på ni andra!

• MoSv74
    o GUTEGIRL o skrev 2009-11-14 17:20:10 följande:
    Håller med. Barn bör få lära sig sådant. De slipper känna sig dumma på en middag om de vet vilka bestick man har till vad osv. Det hör till god ton och allmänbildning. Samt att om de vet hur man ska göra, så kan de alltid välja att INTE göra så sedan, men då har de i alla fall ett val.Det ser otroligt illa ut med folk som tar en stor köttbit på gaffeln och gnager på den, utan att ens skära det först, t ex. Det är inget fel i att lära barnen att äta ordentligt, det har de nytta av som vuxna. TS borde tacka fröken.
    Vart harjag skrivit att mina barn inte vet vilka bestick dom ska använda till vad??
    Och vart har jag skrivit att dom tar en stor köttbit på gaffeln och gnager på den?
    Det handlar inte om det!!!
    Så bara för att dom lär sej at ha besticken i "rätt" hand så kommer dom aldrig gnaga på en köttbit?

Och NEJ! Jag kommer minsann inte tacka fröken!
  • MoSv74
    Bite me skrev 2009-11-14 15:21:04 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-11-14 15:18:59 följande: Kanske ni inte rör i i de kretsar där man lägger märke till sånt, eller så fnissar de bakom ryggen på er.
    Bite me skrev 2009-11-14 15:04:36 följande:
    Har jag väl aldrig påstått, men om han nu får ett väbetalt arbete o någon gång faktiskt befinner sig på en finare middag, vill du att han ska bli utskrattad då?
    Och detta tcker du hör till Vett och Etikett?
    Att skratta och fnissa bakom andras ryggar BARA för att dom inte gör som ni?
  • MoSv74
    Bite me skrev 2009-11-14 21:06:23 följande:
    Nej, var har jag skrivit att det hör till vett o etikett? Det är ett mänskligt beteende, att tala om den som avviker på ett negativt eller positivt sätt, det går inte att komma ifrån, oavsett vilka kretsar du rör dig i.
    Men du skriver ju att du lär dina barn Vett och Etikett.
    Och då borde det ju absolut innefatta att man inte skrattar eller fnissar bakom ryggen på folk.
    Men det klart.....jag är ju WT! Vad vet väl jag....hahahaha....hur man nu kan dra den slutsatsen av min TS?
    Skrattretande
  • MoSv74
    Bite me skrev 2009-11-14 21:13:41 följande:
    Hur i hela friden får du det till att jag ska lära mina barn (fyra, tre o ett år) att inte skratta bakom andras ryggar, de är för små än. Jag kommer att lära dem att så gör man inte, o omgivningen kommer att lära dem att tyvärr är det sånt som händer. Kan man inte ens äta korrekt, så är man en "sitting duck", tyvärr. Slutsatsen att du var WT kom inte ifrån din TS, btw.
    Hur kom du fram till att jag är WT???
    *intressant*
  • MoSv74

Min man äter på "fel" sätt men vi har varit gifta i 2½år och tillsammans 12½år!!

Inte 17 titta jag på hur han höll besticken när vi dejtade!!! Hade väl fullt upp med annat..

• MoSv74
    Uliise skrev 2009-11-15 22:19:37 följande:
    Varför ska "rätt sätt" vara på så blodigt allvar?Jag blir mörkrädd för de stenåldersvärderingar och det ironiska mobbningsklimat som råder i den här tråden.Och ja, jag äter med gaffeln i höger hand- använder endast gaffel. Måste jag skära håller jag kniven i höger och gaffeln i vänster. Jag måste ju ses som en idiot.
    Håller med!

På vissa låter det som om man inte uppfostrar sina barn ordentligt om dom inte äter "rätt"...
  • MoSv74
    BrunoBus skrev 2009-11-16 11:15:58 följande:
    Jag har inte läst hela tråden, men jag jobbar själv i skolan och när vi sitter och äter så pratas det ofta om bordsskick, hur man håller besticken, hur man lägger dem när man är klar med mera.. Har du hört om fröken verkligen har sagt att man "Måste"??? Barn har en härlig tendens att förvränga saker, jag säger absolut inte att ditt barn inte säger sanningen men jag vet av erfarenhet att de kanske hör en sak och så blir det så lätt en annan. Så prata du med fröken innan du sitter här och anklagar skolan för att de tvingar din son att äta "rätt"..Jag anklagar dig inte och jag känner er inte så jag kan inte uttala mig men jag vet ju själv hur pratet om sånt går när man sitter och äter, och barnen brukar tycka det är roligt att få lära sig hur man ska göra. Sen hur man gör är väl en annan sak. Alla äter väl med fel hand ibland :) Lycka till!
    Ja,jg VET att dom säger till baren att äta på detta sättet!
    Mina två äldsta barn har oxå gått på den skolan.

Ska på utvecklingssamtal imorgon och ska då ta upp detta med läraren.
  • MoSv74
    Prinsessan Leia skrev 2009-11-16 09:33:58 följande:
    mohahahaha vilken galet rolig tråd du skapat TS!!!!bordsskick har väl inte med hur man håller besticken å göra???ser heller att mina barn äter med en gaffel än att de kladdra rapar och grisar.Själv så äter jag oftast bara med gaffel, delar köttet oftast i förväg...och ja jag håller gaffeln i höger, men jag kniv så håller jag den i vänsterusch finns inget värre än stel middagar..så länge matehamnar i munnen på barnen så tycker jag deras bordskick är kanoners trots om de väljer enbart gaffel!!!och jag kan tillägga att mina barn är varken WT lr bonnläppar...de njuter av LIVET!!

• MoSv74
    Brollie skrev 2009-11-20 16:36:41 följande:
    Min pojkvän som är 30 år håller besticken fel. Han är varken vänsterhänt, wt, ouppfostrad eller ovetandes om vett och etikett. Han bara håller annorlunda. Och liksom??

HERREGUD!!!!!
    H U R  kan du vara ihop med en sån?????

*ironisk*

Min man håller oxå fel.....
    Men jag kanske ska tala om för alla att JAG HÅLLER FAKTISKT "RÄTT"!!!! DET var det ingen som trodde,va???
Svar på tråden Hålla besticken "rätt" i skolan!!!