• ShadowPriest

Varför springer min 2-åring hela tiden??

Han springer inomhus, klättrar överallt, likadant på dagis, springer springer och springer. Min stora pojk som är 5 år är en pajas och jagar upp lilleman, så då blir det ännu mer spring. Flams dagarna i ända.

Går inte att vara ute nonstop heller för det blir lika stirrigt så det känns som jag isolerar mig hemma. Underhålla dom? Ja, det försöker jag, men det blir likadant efter 10 min. De tröttnar så fort

Jag är helt utmattad

• Svar på tråden Varför springer min 2-åring hela tiden??
  • Liljan77

Tycker de låter som en normal 2-åring.Iaf hade/har min son mycke spring i benen.

• ShadowPriest

Liljan77:

Har inte sett en enda 2-åring på min sons dagis som springer så här mycket. Nonstop hela tiden. Jag har som sagt en 5-åring och visst han sprang mycket med, men inte så här.. Detta är som om han hade ätit 3 påsar godis och har sockeröverskott.

Hur skall jag göra för att han inte skall springa, kasta leksaker och klättra överallt?

• HannaL

min son e likadan, han kan ej gå, springer konstant. Å när han blir arg vänder han upp å ner på sitt rum. Går verkligen i ett

• C A M

låter som en normal livsglad 2åring...har oxå en som ej kan sitta still
    men sätt att det verkar som det börjar lugna sig han e 2½nu

• Maria222

Min son springer jämt inne. Han går aldrig. Ska han hämta nåt springer han, ska han gå på toa springer han, ropar jag på honom springer han osv... Ute går han lite, sen ska han bäras eller åka vagn. Mystiskt det där ;)

• Jessica85

Min son lärde sig aldrig att gå, han började springa och springer fortfarande..:D
    Är han jätte jättetrött så kanske han går eller om han verkligen är tvungen, men det spritter i benen och dem vill bara springa..:D Han är 4 år nu.

• Babybalo

Hittade den här tråden nu... Min tvååring är likadan! Han springer hela tiden. Så otroligt mycket aktivitet! Så fort han ska förflytta sig så springer han. Ofta ropar han också "spring spring " eller "kom igen" samtidigt... Jag förstår inte varför han inte kan gå lugnt och sansat som han gjorde tidigare. Hur är det med din son nu TS? Fortfarande lika mycket spring i benen?

• ShadowPriest

oj den här tråden skrevs i november, visste inte att man kunde svara i trådar som var 6 månader gamla hihi

• Babybalo

De har nyligen ändrat så att man kan det. Bra tycker jag!

Svar på tråden Varför springer min 2-åring hela tiden??