Inlägg från: Bevabus |Visa alla inlägg
  • Bevabus

All we want for Christmas is Michael

Varför kan du inte göra det?

Brooke skrev 2009-12-10 18:24:11 följande:
    joo men jag är en sådan som inte kan läsa högt för andra det går inte.. Det var roligt och sådant för jag älskar barn men jag skulle inte kunna jobba med det dagligen..
  • Bevabus

Få se nu....på avdelningen jag är nu så är det 16 barn och på den lite större är det 25 barn.
    På den andra avdelningen är det aningens högre ljudvolym, men det fungerar ändå
    Alla barnen går bra ihop, tar hand om varandra och så. Men de flesta leker helst bara med de som är i sin egna ålder

BooBoo skrev 2009-12-10 18:24:15 följande:
    Jaha! Se där Hur många barn är det på varje avdl ?
  • Bevabus

No kidding, jag har asont i halsen för jag har läst typ 7 böcker idag haha

BooBoo skrev 2009-12-10 18:25:25 följande:
    Läser jag för många böcker högt får jag ont i halsen.. *harkel harkel*
  • Bevabus

Det kan hända mig om jag står inför en stor grupp eller så, men med barn så slappnar jag av.
    Fast det beror lite på. Om barnen sitter i en ring runt mig eller framför, då brukar jag hacka och nästan känna mig nervös.
    Jag måste sitta i en mjuk soffa, ha en unge i knäet och två bredvid mig så vi sitter i en enda gosig hög, då fungerar det hur bra som helst Eftersom att då slappnar både jag och ungarna av, energin blir rätt.

Brooke skrev 2009-12-10 18:31:28 följande:
    Jag sitter och stammar typ och hackar..
  • Bevabus

Ja det är ju det vanligaste

BooBoo skrev 2009-12-10 18:31:34 följande:
    På Villes dagis finns det två småbarnsavdl. 1-3 år.. Tre stora avdl 3-5 år.. På tisdagarna ses alla avdl i stora lekhallen o sjunger loss
  • Bevabus

Oj jag trodde du svarade till mig på 5058, så jag skrev tillbaka. Men ignorera det inlägget då
    Mm precis, varför kan du inte?

Brooke skrev 2009-12-10 18:32:16 följande:
    vad kan jag inte?
  • Bevabus

De fick en ny bok om en prinsessa så det vart en väldans massa läsande för mig när barnen upptäckte den haha

BooBoo skrev 2009-12-10 18:34:15 följande:
    haha 7 böcker.. Jaiks!!Efter 3 böcker börjar det bli hest här, haha
  • Bevabus

Det är rätt lugnt trots allt
    Det jobbar fem lärare på min avdelning tror jag. Och typ sex lärare på den andra...men jag har ingen exakt siffra
    Men vi samarbetar väldigt mycket. När barnen är ute på gården så går ju alla lärarna ut. Eller när de stora barnen är ute och de små är inne så får alla de små vara på samma avdelning. Ibland får både lärare och elever springa fram och tbx, utifrån när folk måste gå hem och så.

Nope, ingen manlig. Bara en massa ladies. Lite tråkigt att det jobbar så få män på förskolor, men jag tror det blir allt vanligare!

BooBoo skrev 2009-12-10 18:35:47 följande:
    Wow 25 barn.. Vilken ljudnivå   DÅ lär det väl vara dubbeöt upp med fröknar då?Ni med dagisbarn o du nu bevan  Jobbar det nån manlig på dagiset?
  • Bevabus

haha

BooBoo skrev 2009-12-10 18:37:56 följande:
    Ville brukar låna en prinsessbok på bibblan. Vet inte hur många gånger jag läst den. I HATE IT
  • Bevabus

Jag tror det är en övningssak...
    Ju mer man läser för barnen, desto mera slappnar man ju av. Man lär ju känna dem och man får sin roll liksom.
    Detsamma som att man blir van vid att hålla konferenser om man jobbar på ett stort företag.

Brooke skrev 2009-12-10 18:39:47 följande:
    spelar ingen roll om jag sitter så som du berättar det går iaf inte.. :(
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael