• mona83

All we want for Christmas is Michael

Brooke skrev 2009-12-27 23:03:51 följande:
    ja du jag vet inte?? vilken film kollar du på??
    Jag kollade på törnfåglarna.

Fastnar alltid för romantiskt tjaffs
  • mona83

Aftonbladet skrev lite om Min kusins klasskamrat som dog i tsunamin i thailand

www.aftonbladet.se/nyheter/article6343527.ab

Jag kan inte ens föreställa mig hur det känns att förlora sitt barn.
    Jag vet hur dte är att förlora en föräldrer tidigt, men sitt barn. Hur hanterar man det?
    Jag hanterade pappas död illa, hur skulle man hantera om ena/bägge dog vågar jag inte ens tänka på....

• mona83
    mona83 skrev 2009-12-27 23:21:18 följande:
    Aftonbladet skrev lite om Min kusins klasskamrat som dog i tsunamin i thailandwww.aftonbladet.se/nyheter/article6343527.abJag kan inte ens föreställa mig hur det känns att förlora sitt barn. Jag vet hur dte är att förlora en föräldrer tidigt, men sitt barn. Hur hanterar man det? Jag hanterade pappas död illa, hur skulle man hantera om ena/bägge dog vågar jag inte ens tänka på....
    Ena eller bägge barnen dog, det kom visst inte med...
    Hemsk tanke, jag vet....
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-27 23:27:17 följande:
    Nej fy När jag gick på mellanstadiet så var det en kille som dog på skolgården under en gympalektion. Jag hade gått med honom på dagis, men han gick på en annan avdelning under skoltiden så jag kände honom inte så väl.Skolan höll en minneshögtid för honom vid platsen där han dog och hans familj var där. Precis innan min klass skulle gå upp till platsen så kom prästen och familjen ner i ett led därifrån. Mamman gick mellan två av skolans lärare som höll henne i händera. Plötsligt, mitt framför oss så bryter mamman ihop och börjar gråta hysteriskt. Hon faller ner på marken och lärarna gör allt dem kan för att trösta henne men hon är helt förstörd...Alla andra lärare runt omkring vänder sig emot varandra och kramas för dem klarar inte av att titta när hon sörjer så fruktansvärt.Det minnet kommer stanna hos mig för alltid
    Det kan jag verkligen förstå, så hemskt :-/
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-27 23:29:31 följande:
    btw jag känner igen det där.. Undrar om inte dem var med på tv när det hade gått ett år har jag för mig, dem gjorde en dokumentär om Tsunamin och pratade med dem som hade varit med i flodvågen...
    Jo den familjen har varit med i nen dokumentär och berättat om det. Men jag har dessvärre missat den
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-27 23:34:52 följande:
    Åh så hemskt Jag träffade aldrig min farfar, men jag har fått höra att, på hans begravning så kastade sig farmor på hans kista och skrek "lämna mig inte!"...Jag är glad att jag slapp se det...
    När pappa begravdes så var pappas moster och kusin, ingift moster. Hon hade varit gift med min farmors bror. Men han dog nått år tidigare kanske mindre tom. När dom gick fram till kistan så bröt väl mostern smått ihop, Jörn ta hand om Janne i himlen sa hon väldigt högt och tydligt .
    Jag hade då redan brytit ihop för länge sen, redan när dom spelade första låten. Jag grät så att det hördes över hela kapellet
    Kände mig så ensam då, mamma satt med syrra bervid mig men ingen som kom med en tröstande famn till mig. Så där satt jag med Leah i famnen och grinade högt...

Just med farmors bror var så himla knäppt, vi hade träffats bara månader innan. Hur pigg som helst. Sen bara en dag så hade han dött... Det kom som en chock när man fick veta det. Men jag var aldrig på den begravningen, dom bor i en annan stad.
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-28 00:02:13 följande:
    NEJ! Stanna hos mig och mina chokladdoppade gröna bollar!
    Jag gick och la mig ändå
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-28 00:08:37 följande:
    Så där var jag på min mosters begravning, jag grät inte så speciellt mkt, men när mormor gick fram så och skulle säga hejdå så sa hon något högt och tydligt, något med "Jag älskar dig Kicki" eller ntåt sa hon. Då bröt jag ihop, bröt ännu mer ihop när jag skulle lägga blomman på kistan och sedan satt jag och grät hysteriskt, mina två äldsta kusiner klappade mig på huvudet för att ge mej tröst. Sedan så kände jag att min svägerska försökte lugna ner mig och mamma gjorde samma sak. USCH och fy..
    Jag grät ju hysteriskt hela hans begravning, men just när pappas moster sa dom där orden då hade jag lugnat mig lite.
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael