• mona83

All we want for Christmas is Michael

Ogabinne skrev 2009-12-29 20:22:23 följande:
    Skitsvårt det där, jag tycker man bli alldeles för dåligt informerad om sådant när man köper ett djur. Tex, när jag köpte mitt första marsvin, då var det INGEN som sa till oss att marsvin måste ha hö för deras matsmältning. Han fick blandfoder och vatten. Inte långt efter hittade jag honom nerbajsad, magen helt platt och uttömd, död i buren. Jag hade nog ringt veterinären och rådfrågat om vad du ska göra nu och vad du ska göra i framtiden för att förhindra. De är ju ändå små liv, och folk på nätet kan skriva som om de vore experter fast de egentligen inte vet ett skit mer än de läst till sig och hört av andra som verkar experter men egentligen inte vet ett skit mer.
    Hittade nån kaninhörnan där jag läste att man kan ge dom bara hö och vatten tills magen är bra igen och sen börja försiktigt med pellets igen.
    Bla nån uppfödare som skrev det....

Ja som jag skrev, ska ändå ringa vet så jag kan fråga samtidgt. Det skadar ju liksom inte...
  • mona83
    Brooke skrev 2009-12-29 20:24:01 följande:
    Ska jag oxå se =)
    Inte jag, jag ska se på Törnfåglarna ikväll igen

Nu börjar dom på en annan film.... Så har jag beställt dom på dvd oxå
  • mona83
    Ogabinne skrev 2009-12-29 20:24:37 följande:
    Jag är inte homo, jag är EGO har jag ju sagt!! Om jag tycker om geisha? Njaaa, det duger väl. Hahaha! Geisha o cola är min stora passion!
    Cola är jag torsk på periodvis, då måste jag ha det varje dag. Men nu var det nån månad eller 2 sen jag drack cola sist. Funderat på att köpa en flarra, men är inte tillräckligt sugen just nu
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-29 20:26:08 följande:
    Aa hö och vatten är bara bra men har du pellets, så ge det också.Min kanin får just nu:Morgon: En tesked pellets, möjligtvis en liten grönsakLunch: En tesked pelletsKvälssmat: En tesked pellets, möjligtvis en grönsak och en äppelpinneOch vi ser alltid till så att han har mycket hö!
    Jag har bara sånt där blandfoder just nu... Bad i know :-/
    Så jag kanske ska strunta i fodret då och köra med bara hö?
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-29 20:28:04 följande:
    Ingen annan som är intresserad av killarna på Bondi? De enda jag inte hört nåt från om dem är mona och Brookie
    Vilka killar?
  • mona83
    BooBoo skrev 2009-12-29 20:32:57 följande:
    Jag tror jag måste se den filmen
    Gör det....
    Slutet är lika kasst som det i Borta med vinden, skillnaden är att tjejen har väntat hela livet så dör han . Höll på att börja böla....
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-29 20:36:16 följande:
    Bara med hö blir nog lite för lite tror jag, du kanske ska minska mängden på blandfoder litegrann..hur mycket får han nu?
    Han får sammanlagt en näve blandfoder och en morot. Så hö då...
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-12-29 20:37:30 följande:
    Livräddare i Australien
    Ne jag har inte kollat än, får bli efter törnfåglarna....

Jävla tjat på dig Mona om Törnfåglarna, nu får du fasen skärpa dig.....
  • mona83
    BooBoo skrev 2009-12-29 20:40:51 följande:
    Men men.. Du kan ju inte berätta slutet Ja Borta med vinden har ett jävligt kasst slut...
    Men jag berättade ju inte hur han dog
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael