• L jung

All we want for Christmas is Michael

BooBoo skrev 2009-11-22 19:38:43 följande:
    Ja verkligen lång tid. Dubbelt så länge som mig jue Fubb! Jag upptäckte han slutet på 80-talet då jag titta på MTV.. Det var hans skratt, hans charm, hans leende.. musiken.. Han var så jädrans söt   Men jag gick från början. Det var inspelningen till Thriller som jag kom in i.. Han blev intervjudad. Kittlad under foten.. Really cute!På 90 talet försvarade jag honom oxo. Brukade typ ha "föreläsningar" för vännerna. Som för övrigt tycker jag var lite knäpp..
    Du är född samma år som min dotter, som för övrigt också är MJ fan och föll för honom i Thriller och Bad tiderna.... Nu är vi 3 generationer som alla gått och sett bion 'this is it' och gråtit till hans begravning.  Dottern var utanför Staple Centre när han begravdes och var med om allt därutanför, tillsammans med sin kusin som bor i San Francisco. Dom var även utanför hans hus och utanför Kathrines hus.  Hade förut foton i en mapp i mitt galleri som visade allt det där.
    ♥♥(¯`''?.¸♥(¯`''?.¸♥♥ This is it ♥♥¸ .?''´¯)♥¸.?''´¯)♥♥
  • L jung
    Brooke skrev 2009-11-22 19:46:50 följande:
    Vem har skrivit den boken??
    Aphrodite Jones

Den kommer visa sig intressant eftersom hon gick in dömmande mot Michael, och upptäckte under rättegångens tid att media mer eller mindre gjort upp sinsemellan att inte bry sig om FAKTAN som kom ut från rättegången utan svartmålade honom i ett gemensamt försök (och lyckades)  att dömma Michael vad som än sades därinne.
    Aphrodite var övertygad om vem Michael var ganska tidigt och boken är hennes försök att skapa rättvisa för honom.
  • L jung
    BooBoo skrev 2009-11-22 19:49:45 följande:
    Jo jag såg dom bilderna Skulle nog aldrig pallat att vara där ... Nu kanske.. Men inte i sommras..
    Det var otroligt jobbigt för dom... men dom var fast beslutna att vara 'mitt i smeten'.
  • L jung
    mona83 skrev 2009-11-22 19:56:58 följande:
    L jung skrev 2009-11-22 19:55:24 följande: Den kulle man bra gärna vilja läsa, men hört att den är svår att få tag på....
    Jag beställde på AdLibris utan svårigheter... men den är på engelska. 

ps. snygg bild på bröderna jackson, eller hur? http://www.aetv.com/the-jacksons-a-family-dynasty/?bcpid=44914892001&bctid=45507566001
  • L jung

Det jag tycker är bra med boken är att den skrevs och utgavs 2007.  Alltså innan MJ avled ( blev mördad....) Det är så lätt att böcker som skrivs EFTER det att någon dött blir mer ''sensations blablabla'' bara för pengar skull, och bara halvsanningar (om någon sanning överhuvudtaget).  Hon skrev boken för att göra rättvisa, eftersom media inte skrev det som stog i rättegångsprotokollet!

• L jung

*stackars Beverly... kom till nån annan tråd vettja!

• L jung
    Bevabus skrev 2009-11-28 00:04:19 följande:
    hheeellluu Vilken tråd händer du i då?
    har hållt till i idoltråden, eftersom idol varit ikväll...  men egentligen är det väldigt tyst överallt... kanske bara du o jag vaken!! hehe.. eller hur?
  • L jung
    Bevabus skrev 2009-11-28 00:08:28 följande:
    haha jag är inte så mkt för idol tyvärr aa vi är nog de enda vakna just nu! och alla mina partyvänner är ute på krogen...L jung skrev 2009-11-28 00:06:37 följande:
    Varför gick inte du med ut?
  • L jung

så du är bara med själva förfesten, och sen sticker dom ut?  Usch, va tråkigt!!

Förstår nu att du sitter där och inte vet vad du ska hitta på!

• L jung

Jag är ju 50 bast, och har gått igenom flera olika perioder... ibland har jag rännt ute som en tok, ibland är man bara hemma och myser....

• L jung
    Brooke skrev 2009-12-08 21:39:53 följande:
    Är det någon utav er som har intervjun med Oprah och Michael Jackson då dem pratar om han blekte sin hud?? Jag har ett par idioter till ungdomar som tror att han blekte huden och dylikt..
    Förlåt att jag ibland poppar upp i er tråd... men ville bara påminna också om alla olika youtube filmer om MJ's Vitiligo... det är ju DET problemet MJ har haft... inte att han blekt huden för att han ville bli vit, som media försökte dilla i alla...

http://www.youtube.com/results?search_query=michael+jackson+vitiligo&search_type=&aq=f
  • L jung

Förlåt att jag kikar in då o då i er tråd... men var aktiv i den allra första tråden då michael så sorgligt dog

Ville bara länka till - vad jag tycker är - en fin hyllningslåt till michael.

">

Kommer ifrån originalsidan http://mjstar.com/

Lyssna på texten... så fin!!!

Man skulle ju helt klart velat se grammy awards... undrar om vi i sverige kommer få se den??? Nån som vet?

kram kram
    L jung

• L jung
    Brooke skrev 2010-01-30 22:39:04 följande:
    I morgon klockan 2 på natten ska det visas på kanal 9... Funderar på om man ska spela in det och se det på måndag :D
    OJ, ska sätta timer på en gång!!!
  • L jung
    Miss Guild skrev 2010-01-30 22:40:25 följande:
    ..va...är du inte vaken då??!!
    Natten till måndag när man jobbar??? Näääääää... men du är det nog! hehe
  • L jung
    Brooke skrev 2010-01-30 23:16:22 följande:
    Mm det tror jag oxå faktiskt.. Då hade jag nog suttit och bölat.. Denna har körsångaren Judith Hill sjungit in I will always be missing you, dock inte lika bra som den andra..
    ">

" target="_blank">

Kollade på din länk och såg att det fanns ytterligare en länk med Judith Hill med i filmen...
    ">

Tyckte jättemycket om låten... man blev tårögd!!! Hon har en härlig röst, och hon och michael verkar ha kommit så himla bra överens av det man såg i biofilmen!
  • L jung

Kanske inte finns någon online här nu, såhär sent... men MÅSTE bara länka till ett youtube klipp som fick tårarna att flöda här!!

">

vilken känsla, vilken beröring!!!! Rätt in i hjärtat på mig i alla fall !!!!!

• L jung
    Brooke skrev 2010-01-31 12:09:08 följande:
    Va ju samma låt som jag skickade ju..
    ja, men andra bilder väl?  Eller såg jag helt galet sådär mitt i natten?hehe
    (tyckte om att se hon som sjöng också...)
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael