Inlägg från: Bevabus |Visa alla inlägg
  • Bevabus

All we want for Christmas is Michael

Ogabinne skrev 2010-01-08 20:41:15 följande:
    Ja, en dag kanske jag är redo för det där. Att börja tänka på honom med glädje. Just nu är jag fortfarande i det själviska stadiet. JAG har förlorat honom.
    Det är okej att vara i det stadiet. Jag är lite där fortfarande också. Som det jag berättade om min vän...
    Då satt jag faktiskt och tänkte "Du vet INGET om Michael. Det gör jag. Låtsas inte ens att du sörjer för då är du falsk. Jag vet allt om honom, jag har lagt massor av tid i mitt liv på att älska honom...jag, jag, jag..."
    Inte så konstigt att vi känner så. Man hade ju sin egen, personliga relation till honom.
    I'll never harden my heart, but I've toughened the muscles around it
  • Bevabus
    BooBoo skrev 2010-01-08 20:43:45 följande:
    Helt bisarrt att man i våras spelade MJ på högsta o ville se han live. Täkte nu jävlar ska jag åka o se han. Kosta va de vill..Trodde han var odödlig!
    Visst var det så...
    Det kändes jättekonstigt när han dog för jag hade aldrig riktigt fattat att han levde :S
    Han var för annorlunda och bra för att vara sann. Jag hade aldrig sett honom framför mig. Så även fast jag visste att han existerade och även fast jag tyckte han var underbar så var han aldrig verklig :S
    Som många sa, han var som en ängel som vi fick låna en stund.
    Det var därför som jag inte riktigt sörjde i början. Det var nog inte förrän runt minnesceremonin som det verkligen, verkligen slog mig och då bröt jag ju ihop totalt.
  • Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-08 20:46:46 följande:
    Eller hur! Det är så jag känner när tex kompisen med ringsignalen säger att "fan vad bra denna låten är!" Vet du ens texten, vet du ens NÅTT om Michael eller du bara "tycker låten är bra".Åh, jag blir frustrerad, för jag får inte ut orden.
    Shit vad händer nu då...
    Här kommer tårarna, bara sådär {#lang_emotions_cry}
    Trodde jag var den enda som tänkte så. Hon är ju trots allt min bästa vän och jag älskar henne mer än allt annat, så jag kände mig dum och skyldig som tänkte så om henne..
  • Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-08 20:52:20 följande:
    Så blev det ju för mig också. När jag fick beskedet började jag skratta hysteriskt. Det var liksom inte sant. Chocken fick mig att balla ur totalt. Bara asgarvade. Sen blev jag lite nere, tänkte mycket men det gick liksom inte in. Sen kom minnescermonin o det var då allt gick upp för mig. Jag har aldrig känt mig så ensam som jag gjort sen den stunden.
    Ja det är konstigt hur sorg kan få en att reagera...
  • Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-08 20:53:41 följande:
    Nej du är inte ensam. Jag vet att det är själviskt, för alla får ju såklart tycka om hans låtar. Men jag blir liksom arg när andra som inte varit engagerade förr blir engagerade nu o inte vet någonting.
    Ja precis. Det är helt okej om någon blir ett fan efter hans död, det är bara fint att dem har upptäckt honom. Men när dem pratar som att dem alltid har varit ett fan eller som att dem förstår sig på alla de viktigaste detaljerna, det går mig på nerverna! Och vissa av dem har säkert inte ens en aning om att han skrev dikter, att han var så förlåtande eller att han började gråta under många av hans konserter för han var så rörd av allt omkring honom.
  • Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-08 21:02:59 följande:
    Precis. Jag känner lite... Kan man kalla sig ett fan för att man diggar några låtar?
    Snarare...ja vad ska man kalla det...
    Jag gillar några av The Killers låtar och tycker dem har en häftig stil, men skulle aldrig kalla mig deras fan.
    Att man gillar det man hittills har hört, kan man ju säga..
  • Bevabus
    Ogabinne skrev 2010-01-08 21:08:47 följande:
    Ja.. Jag har vigt mitt hjärta helt åt M, jag tycker att jag helhjärtat kan kalla mig själv ett fan. Dock är jag inte glad för benämningen fan då JAG känner att jag är så mycket mer.
    Absolut, håller med
  • Bevabus
    BooBoo skrev 2010-01-08 21:21:29 följande:
    haha! Alltså.. Jag måste filma mina ungar.. Viedon Beat it.. Ville gör allt från början. Ligger i sängen, reser sig.. O nu tar Puma efter. Ligger i varsin ände i soffan.. Ser för roligt ut
  • Bevabus

mm :/ jag skrev om det på fb och bdb har inte du någon av dem förresten?

• Bevabus
    mona83 skrev 2010-01-08 21:31:45 följande:
    Om det var till mig så nej. Har inget av dom
    skaffa? eller twitter iaf
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael