• mona83

All we want for Christmas is Michael

Hon slockande vid tre idag, och det är alldeles för sent för middagslur egentligen. Fick inte liv i henne förän vid 16. Spännande att se om hon somnar ganska tidigt i kväll eller om hon kommer sitta för sig själv i sängen och leka....

• mona83
    BooBoo skrev 2009-11-25 19:20:57 följande:
    U think? Mina barn har sovit ute många gånger. I alla väder. Frisk luft gör dom bara gott Oftast så somnar Puma i vagnen på vägen hem från dagis. Då får hon stå kvar ute på gården o slumra. Så jobbigt att böka in henne.. Hon börjar bli tung. 15kg!
    Jag I think

Oj, 15 kilo. Skojar du med mig?

Tobias väger runt 15 kilo, leah har väl kommit upp i 11 kg om jag har riktigt tur . Henne har alltid bvc varit på mig om att hon väger för lite....
  • mona83
    Brooke skrev 2009-11-25 19:21:08 följande:
    Leah går inte på dagis än va?
    Nej inte än, efter sommaren börjar hon.
  • mona83
    BooBoo skrev 2009-11-25 19:26:53 följande:
    Jag vägde henne hos en kompis för nån dag sen. 15 kg.. Ville 20kg .. Ville vägde lika som Puma i hennes ålder. Båda två ligger ett snäpp över medel på kurvan.
    Säkert mer normal vikt på dina än på mina, Leah låg sist 2 kurvor under medel. Men det har hon gjort hela tiden iofs.

När Leah låg på barnsjukhus i tre dagar för uvi så var det en läkare där som påpekade at Leah gått ner i vikt, man bara ja.... Hon har ju liksom haft 40 graders feber i nästan en vecka. Hur mkt skulle du gå upp i vikt om du hade så hög feber i x antal dagar!?
    Läkaren påstod att om man har smala barn så är det för att föräldrarna är överviktiga och är försiktig med fett i maten. Så var det bara.....
    Jag hatade den läkaren, tyvärr var jag tvungen att stå ut med honom i två dagar sen fick vi åka hem.

Jag har en kompis vars dotter är mindre och väger mindre än Leah och hennes föräldrar är inte ett dugg överviktiga.... Så så mkt stämde det
  • mona83
    BooBoo skrev 2009-11-25 20:01:33 följande:
    Så länge barnen äter och mår bra Jag fattar inte att Ville kan vara så stor som han är. Han är SKITkräsen med mat.Och de flesta överviktiga tycker jag har överviktiga barn.. Det jag sett. Då borde väl denna underviktiga lilla morsa har små barn   Försöker ge kidsen så bra o näringmat som möjligt Hur långa är dina barn? .. Puma vet jag inte riktigt. Men Ville är iaf 110.
    Jag jag tycker faktkist det är huvudsaken, Leah äter ju mer än vad jag gör. Tobias äter mkt han med men är väldigvt kinkig....

Nja det var överviktiga som skulle ha små barn. Så då måste det ju betyda att normal/under viktiga har barn som väger lite mera . Låter helt skumt....

Men eftersom jag har små och taniga barn, så ja, då kan det ju iaf inte direkt betyda att maten vi äter är speciellt onyttig mat

MJag har ingen aning hur lång Leah är, inte varit på bvc sen i somras. Men hon har iaf 86/92 på kläder, vissa byxor för långa.

Tobias vet jag inte heller, efter nyår dags för 4a års kontroll. Men han drar 104 i byxor på längden. I midjan är det få byxor som sitter bra i den stlk.
    Jag tackar för att dte är thermobyxor väder ute så man kan använda 98orna som är lagom i midjan men aningens korta. Men har ju oftast byxorna nerstoppade i strumporan nu för tiden så då syns det inte
  • mona83
    BooBoo skrev 2009-11-25 20:02:30 följande:
    Har du tänkt börja Vlogga då
    Så nu ska man inte blogga längre?
    Är det vlogga som börjar ta över nu?
  • mona83
    BooBoo skrev 2009-11-25 20:25:14 följande:
    Jag tänker då aldrig börja vlogga? Bloggar du?
    Nepp jag håller inte på med sånt
  • mona83
    Brooke skrev 2009-11-25 20:38:44 följande:
    Varför inte?? Vore kul =)
    För att jag aldrig varit för att hålla på och skriva "dagbok".
    Mitt liv är så händelselöst att jag inte ens skulle få ihop en sida på en veka ens:-/.

Just det ja, vi var till familjeförskolan idag. Jag tror ärligt att dom där två mammorna slagit sig jäkligt hårt i huvudet eller nått :-/.
    Det var verkligen inte som det har varit idag, förut vart dom hysteriska ifall Leah gick tre steg ifrån mig.
    Idag inget alls, Leah gick tom nära deras bebisar och dom sa inget alls utan lät henne...
    Okej ena mamman sa till Leah när hon kastade grejer runt hennes bebis, men det är helt ok.
    Vi pratade tom om det efteråt. Jag sa igen att Leah skulle aldrig göra deras bebisar illa med flit och det förstod dom.... Det gick att föra ett normalt samtal föärldrar emellan.....
    Jag fattar inte vad som hänt med dom. Vi hade inte varit där på 2 veckor idag. Det kanske gjorde at dom tänkt efter hur dom betet sig eller nått....
  • mona83
    Brooke skrev 2009-11-25 20:59:55 följande:
    Jag tror dem kan ha snackat om det och tänkt efter, eftersom ni inte varit där på väldigt länge så har dem nog funderat "men oj vad har hänt varför kommer inte mona och leah?" så mkt kan ju ha hänt.. Så det kan ju vara så.. Hoppas på det =) men det är ju kul att dem har ändrat sig =)
    Jag hoppas att dom har det oxå så det inte bara var nått dom körde med idag....
    Kommer inte att anta efter en gång att det kommer fortsätta så, utan för varje gång dom beter sig som folk så kasnke man kan våga hoppas efter nåra ggr....
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-11-25 21:48:29 följande:
    hemma från dansen..ska läsa igenom det ni skrivit och sen skicka länken till mona jag får göra en egen liten grej i slutet på dansuppvisningen inget stort, men ändå, lite kul
    Schysst
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael