• mona83

All we want for Christmas is Michael

mona83 skrev 2009-11-28 21:58:37 följande:
    2195*0.20 =nånting och sen tar du den summan minus 2195.... 2195 * 0.10 =ca 219 kr tror jag. Så runt 420 kr om inte mitt huvud räknar fel... % var jag ganska duktig på i skolam iaf
    Ska ta med miniräknare så det inte är helt åt skogen fel
  • mona83
    mona83 skrev 2009-11-28 21:58:37 följande:
    2195*0.20 =nånting och sen tar du den summan minus 2195.... 2195 * 0.10 =ca 219 kr tror jag. Så runt 420 kr om inte mitt huvud räknar fel... % var jag ganska duktig på i skolam iaf
    Nästan rätt på 2195 kr så blir det 439 kr rabatt, men jag räknade bara på ca pris. Så ganska nära ändå
  • mona83
    Brooke skrev 2009-11-28 22:00:41 följande:
    Jag räknade på kalkylatorn på datorn, och då tog jag 2195-20 % för man kan räkna procent med det. Då blev det 439 då blev det 1756 :-
    Jopp, jag räknade i huvudet... Så därför vart det bara ett ca där...
  • mona83
    Ogabinne skrev 2009-11-28 22:02:43 följande:
    Åååh vad jag älskar google translate! Så jävla dåligt!! Kikade på bilderna i Sandras bdb och var tvungen att kolla vad texten på MJ affischen du hittade i Spanien betydde... Tjaaa... Ni ser ju själva! Bra fetter organisera ett möte för Michael Jackson den 30 augusti i Spanien torget kl 6:30. Jag hoppas att du kommer många människor uppriktigt hälsningar fan club mallorca aktiva arbetsmarknadspolitiken
    hahha
  • mona83
    Brooke skrev 2009-11-28 22:02:42 följande:
    Joo men 22 är vuxet, jag har velat haft barn sen jag var 16 och jag är glad att jag inte fick barn då... :O Då hade jag haft en dotter/son på 5 år..
    Jag ville inte ens ha barn alls... Veckan efter var jag gravid
    Var gravid första gången i slutet på 04, hade det gått bra hade jag varit 21 när jag vart mamma. Men vart mf i v 12. Var mkt sjuk dom 3 månaderna, var så nära att svimma många ggr.
    Hade den grav gått fullt ut så kan jag tänka mig att jag hade mått jätte dåligt den grav, så ganska glad nu att det slutade som det slutade den grav.

Så både Tobias och Leahs grav har varit himmel riket om man jänmför med den första. Fast Leahs grav var in6te problemfri.
  • mona83
    Brooke skrev 2009-11-28 22:05:54 följande:
    Ohh står det så på planschen ?? :P Coolt haha.. Jag visste inte att du satt och kolla egenom min bdb :O har du kollat alla bilder :O?

Jag kan inte räkna i huvudet, kan inte ens gångertabellen, och ibland om det är riktigt illa så kan jag inte 5+5 ibland.. Måste räkna på fingrarna eller med mobilen/räknare
    Jag kan inte gångertabellen heller, men % kunde jag allt i skolan
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-11-28 21:55:43 följande:
    det programmet önskar jag att de kunde göra fler säsonger av
    Jag har alltid missat varför Kat fick sluta på Miami.

Vedt iaf i ett tidigare avsnitt att Ami ville att hon skulle göra tatueringar med färg oxå. Att dom var oense om det
  • mona83
    Ogabinne skrev 2009-11-28 22:13:09 följande:
    Usch Mona, vad jobbigt för dig... Men vad skönt att det gick bra med de andra graviditeterna. Jag ville inte ha min minsting, jag hatade honom när han låg i magen, jag önskade många gånger att jag skulle få missfall. Alla sa att det skulle gå över när jag väl födde honom, att när jag väl fick se honom skulle alla sådana känslor försvinna o jag skulle älska honom. Att det var ganska vanligt att känna konstiga känslor med andra barnet. Så jag stod ut och födde honom. Det tog mig 1,5 år, nästan 2 år, att känna att jag älskar honom. Idag älskar jag honom över allt, men många gånger under denna tiden har jag känt att visst skulle det vara tråkigt om något hände honom men det kanske skulle vara det bästa... idag förstår jag att jag hamnade i en fet förlossningsdepression när jag fick honom, men det visste jag inte då... hade jag vetat det hade jag kunnat få hjälp att hantera det. Jag har dock aldrig gjort skillnad på barnen, alltid pussat och kramat minstingen lika mkt som stora och jag har överröst honom med "Jag älskar dig". Så han har inte tagit skada av det, men jag måste leva med att ha hatat mitt barn... Usch o fy, idag kan jag gråta floder när jag tittar på honom och tänker att hur fan kunde jag känna så om denna underbara kille som älskar MIG mer än allt annat..
    I leahs garv så fanns det stunder då jag bara kände att det blir ingen bebis av det här, blödningar hit och dit, visade sig vara lågt sittande moderkaka. Sen Gbs på det, när ingen ville berätta vad det innebar och bara sa att det var ofarligt. Då började man läsa själv, hjärnhinneinflamation vid förlossning, för tidig fosterv atten avgång, fosterdöd vid fullgånget... Såna saker stod det att gbs kunde orsaka. Det blir inte bättre av att dom på Mvc sa att et var ofarligt och inte kollade upp det trots att jag ätit medicin mot uvi uinder grav oxå. Sen i slutet så vart det säte oxå.
    Då bara kände jag att det här slutar med kejsarsnitt, har ju lutat åt det hela tiden. Men i v 38 vände hon sig, fattar inte hur eftersom bm sa att hon var fix med rumpan :-/. ont som tusan gjorde det iaf.

Tobias grav var rena himmelriket, var inget märkvärdigt förän i slutet då jag fick äggvita och högt blodtryck.fick springa och göra ctg varannan dag...

det enda jag var så orolig för var att om Leah var en flicka så var jag så orolig att jag inte skulle kunna tycka om Tobias lika mkt. Så jag önskade hela grav att det skulle vara en kille till... Men ja än så tyckler jag lika mkt om dom även om det är på olika sätt....
  • mona83
    Bevabus skrev 2009-11-28 22:16:23 följande:
    Hon och Ami bråkade om något...jag har för mig att det var samma sak, att hon bara ville göra en viss typ av tatueringar och till slut så bråkade de om allt möjligt eftersom att de inte tålde varann...
    Ah
  • mona83

Däremot vet jag att jag vill ha fler barn till. Vissa perioder dom sista åren har jag varit väldigt deppig över att jag kasnke aldrig mera får vara gravid eftersom jag vet att jag nog aldrig kommer att hitta en karl....
    Men sen så sa jag till mig själv, ingen mer bebis förän dom börjat skolan. Sen vill jag aldrig mera ha tätt. Det är verkligen ingen hitt när man är ensam med dom.

Nu längtar jag bara tills mina ungar sover hos mamma nästa gång, jag längtar efter en sovmorron.
    Var på mamma om det förra helgen, men ja hon ville vänta till jullovet... Flera veckor dit ju. Så sällan jag är barnledig över en natt, skulle kunna räkna dem på fingarna men har glömt bort när dte hände sist.
    Lämna ungarna till nån okä'nd person tex kontakmtfamilj. Det finns inte i mina tankar. Tobias skulle heller inte må bra av det. Tar så lång tid att få honom trygg på ett nytt ställe.

Svar på tråden All we want for Christmas is Michael