Inlägg från: KikiBoo |Visa alla inlägg
  • KikiBoo

All we want for Christmas is Michael

Jag kan lugna dig Brooke.. Puma hade vantar på sig

puvi.blogg.se -Vilhelm o51o14 & Puma o7o73o-
  • KikiBoo
    mona83 skrev 2009-11-25 19:17:10 följande:
    I think Puma sov i sin vagn med regnskydd på, eller nått sånt . Barn sover faktkist väldigt bra ute. När Leah var liten nyföding och framåt, så länge hon sov middag så sov dom alltid i vagnen. Man passade på att ta en promenad under tiden. Tobias sov middag i sin vagn även innan Leah kom. Var vi inte ute den stunden så stod vagnen vid balkongdörren som var öppen. Leah har börjat sova middag ni igen sen Tobias börjat dagis och vi går upp tidigare, dom dagar vi kommer från familjeförskolan ligger hon i sin vagn och sover. Annars får hon sova inne hos min moster eller bror när jag hämtar Tobias, inte alltid man kommer med bussen om man har vagn med sig vid 1 bussen.... Och bussen måste jag med eftersom Tobias ska hämtas och man inte alltid hinner gå efter att man ätit där vid 12. Men jag tänkte gå till dagis och hämta Tobias i morron, då ska ta Leah med mig så får hon sova medans jag går och hämtar honom, så blir det bussen hem. Men bara om jag hinner gå....
    U think?
    Mina barn har sovit ute många gånger. I alla väder. Frisk luft gör dom bara gott
    Oftast så somnar Puma i vagnen på vägen hem från dagis. Då får hon stå kvar ute på gården o slumra. Så jobbigt att böka in henne.. Hon börjar bli tung. 15kg!
  • KikiBoo
    Brooke skrev 2009-11-25 19:18:55 följande:
    Puma.. Ligger ute i regnet och sover :O har jag aldrig hört att ett barn gör.. Men hoppas hon ligger under tak iaf..
    Men snälla.. Vad tror du? Tror du verkligen att jag ställer henne i själva regent. Utan nå som helst skydd? Vem gör sånt mot sitt barn..? Säkert nån psykfall.. Men inte jag.
    Och Puma är inte galen som sover ute. Jag är inte galen som låter henne sova ute.
    Finns MASSVIS med barn som ligger ute o sover..
  • KikiBoo
    mona83 skrev 2009-11-25 19:23:51 följande:
    Jag I think Oj, 15 kilo. Skojar du med mig? Tobias väger runt 15 kilo, leah har väl kommit upp i 11 kg om jag har riktigt tur . Henne har alltid bvc varit på mig om att hon väger för lite....
    Jag vägde henne hos en kompis för nån dag sen. 15 kg.. Ville 20kg .. Ville vägde lika som Puma i hennes ålder. Båda två ligger ett snäpp över medel på kurvan.
  • KikiBoo
    Brooke skrev 2009-11-25 19:26:28 följande:
    men hallå, jag trodde hon hade lekt ute och hon hade lagt sig i en lövhög eller nått. Jag visste ju inte att hon låg i vagnen eftersom jag har inte läst ikapp er eftersom jag kom hem för ca 3 timmar sen..
    Hahahaha! Oh my god!
    Tror du verkligen att jag skulle låta henne somna i en lövhög?
  • KikiBoo
    Brooke skrev 2009-11-25 19:38:48 följande:
    nej men man vet ju aldrig med barn.. Dem kan ju göra vad som helst som är oväntat :O haha..
    Ja självklart kan barn somna på en massa underliga ställen...
    Men om jag skulle se att Puma somnat i en lövhög i regnet så skulle jag ju självklart ta in henne
  • KikiBoo
    mona83 skrev 2009-11-25 19:32:45 följande:
    Säkert mer normal vikt på dina än på mina, Leah låg sist 2 kurvor under medel. Men det har hon gjort hela tiden iofs. När Leah låg på barnsjukhus i tre dagar för uvi så var det en läkare där som påpekade at Leah gått ner i vikt, man bara ja.... Hon har ju liksom haft 40 graders feber i nästan en vecka. Hur mkt skulle du gå upp i vikt om du hade så hög feber i x antal dagar!? Läkaren påstod att om man har smala barn så är det för att föräldrarna är överviktiga och är försiktig med fett i maten. Så var det bara..... Jag hatade den läkaren, tyvärr var jag tvungen att stå ut med honom i två dagar sen fick vi åka hem. Jag har en kompis vars dotter är mindre och väger mindre än Leah och hennes föräldrar är inte ett dugg överviktiga.... Så så mkt stämde det
    Så länge barnen äter och mår bra
    Jag fattar inte att Ville kan vara så stor som han är. Han är SKITkräsen med mat.
    Och de flesta överviktiga tycker jag har överviktiga barn.. Det jag sett.
    Då borde väl denna underviktiga lilla morsa har små barn   Försöker ge kidsen så bra o näringmat som möjligt
    Hur långa är dina barn? .. Puma vet jag inte riktigt. Men Ville är iaf 110.
  • KikiBoo
    Brooke skrev 2009-11-25 20:00:02 följande:
    Ja det gör nog lala =)
    Vi får hoppas på de
Svar på tråden All we want for Christmas is Michael