• mormor 1965

Andalusisk häst

Någon som vet om Andalusiska hästrasen? Hurdan är den till begåvning, temperament och hälsa så där i regel?

• Svar på tråden Andalusisk häst
  • vackrastarflow

Andalusiern är väl känd för att vara en tålig och pålitlig ras som funnits väldigt länge i Spanien. De är vackra som tusan, men jag har ingen större erfarenhet av dem.

Gå till biblioteket och läs böcker om dem vettja! Sen borde det finnas en uppsjö av info på internet.

• mormor 1965
    Lolilla skrev 2009-11-15 10:20:39 följande:
    Har ingen direkt personlig erfarenhet av andalucier, men fina är dom. sv.wikipedia.org/wiki/Andalusier Wikipedia men mycket information
    Ja, det där har jag läst redan men undrar förstås om någon har egen erfarenhet av dem.
  • Lolilla

mormor 1965 skrev 2009-11-15 16:33:15 följande:

Ja, det där har jag läst redan men undrar förstås om någon har egen erfarenhet av dem.
    Förstår det. Men det lär nog inte vara så många. Andalusier är nof inte så vanlig i Sverige. Men hoppas du får svar.
  • katzi

Hej!

För ett par år sen sa man Andalusier men nu säger man PRE om rasen Pura Rasa Ezpaniola
    (ursäkta ev felstavning)

Rasen blir vanligare och vanligare i Sverige. Det finns några riktigt fina hingstar.

gå in på www.swedishprehorses.se

MVH

• mormor 1965
    katzi skrev 2009-11-16 17:55:20 följande:
    Hej! För ett par år sen sa man Andalusier men nu säger man PRE om rasen Pura Rasa Ezpaniola (ursäkta ev felstavning) Rasen blir vanligare och vanligare i Sverige. Det finns några riktigt fina hingstar. gå in på www.swedishprehorses.se MVH
    Oj, tack! Vi ska och titta på en nästa helg.
  • Immer

Jag har varit på uteritt tillsammans med en för länge sedan, en (nyinköpt och tidigare understimulerad) skimmelhingst som var HELT övernaturligt vacker. Han hade mkt energi och hormoner också, han attackerade nämligen den valacken som jag red.. så jag fick galoppera iväg i högsta speed!
    Men dom lär ha ett trevligt humör, normalt sett!
    Hursomhelst ska jag någon gång åka till Andalusien och rida därnere, jättesugen.

• Immer

mormor 1965 skrev 2009-11-16 18:10:27 följande:

Oj, tack! Vi ska och titta på en nästa helg.
    Du kan väl skriva vad ni tyckte sedan?
Svar på tråden Andalusisk häst