• Svar på tråden Här fortsätter vi diskutera Anna Wahlgrens metoder.
  • Brunello

Jag tycker det är jättebra att lars och hans kollegor väljer att agera och att faktiskt visa på att det här inte är okej behandling av barn!

Att barn faktiskt har vissa grundläggande rättigheter som vi inte kan kompromissa med!

• Impertiff

Mycket intressant. Är det någon som har länk till de studier de hänvisar till för de skulle jag vilja läsa mer om.

Studier har visat att det funnits situationer där barnets hjärta har slutat slå och barnet har dött utan att larmet signalerat i tid. Det har även visats att på grund av att det varit så ofta falska larm så har föräldern inte reagerat vid nästa larm som blev det sista?.
  • Impertiff

Vad hände förresten med "3:e" tråden med diskussioner om Anna Wahlgrens metoder? Den låg här under Uppfostran, men jag hittar den inte.

• Brunello
    Impertiff skrev 2009-11-16 10:31:00 följande:
    Vad hände förresten med "3:e" tråden med diskussioner om Anna Wahlgrens metoder? Den låg här under Uppfostran, men jag hittar den inte.
    moderator tyckte den uppviglade till spridning av upphovsrättsskyddat material tydligen så den togs bort.
  • MalinEddie
    Brunello skrev 2009-11-16 10:44:21 följande:
    moderator tyckte den uppviglade till spridning av upphovsrättsskyddat material tydligen så den togs bort.
    Ja tydligen får man inte länka till AW videoklipp..
  • Impertiff

Ok, då vet jag. Funderade vart den tagit vägen och om det var jag som letade dåligt

• Brunello
    Impertiff skrev 2009-11-16 10:09:52 följande:
    Mycket intressant. Är det någon som har länk till de studier de hänvisar till för de skulle jag vilja läsa mer om.
    Det finns ju ganska många studier om larm och larmanvändande, det som det brukar invändas mot dem är att de antingen är i medicinsk miljö och då med larm som är av annan typ än hemlarm eller helt bygger på förälderns skattningar och redovisningar och alltså inte är tillförlitliga för det.

Men sammantaget finns det ganska mycket kunskap.
  • Brunello
    MalinEddie skrev 2009-11-16 10:46:42 följande:
    Ja tydligen får man inte länka till AW videoklipp..
    lite skumt när de ligger på hennes egen hemsida men men säg gärna till om du får svar på frågan om var gränsen går för länkar till externa sajter gör man ju hela tiden och är det inte tillåtet så är det ju bra om man får veta det.
Svar på tråden Här fortsätter vi diskutera Anna Wahlgrens metoder.