Hur barnsäkra kökslådor med knoppar bäst??
Vi har knoppar på våra kökslådor och kan bara ha barnlås på den översta, resten finns där inget att haka i (förutom lådan över och det ska man inte göra).
Finns det någon bra anordning man kan hitta?
Vi har knoppar på våra kökslådor och kan bara ha barnlås på den översta, resten finns där inget att haka i (förutom lådan över och det ska man inte göra).
Finns det någon bra anordning man kan hitta?
Man kan sätta barnlås på dom andra lådorna också, man sätter bara fästet på sidan i stommen
Nej det kan man tyvärr inte göra på våra lådor.. finns inget utrymme för det.
Jag är kass på att förklara, men iofs kass på att rita också.. men en sånhär makapär hade vi i köket när jag var liten www.familjeliv.se/hem/annnan/gallery/phpl46bla.jpg hoppas den är något sånär lätt att förstå..
Det är alltså en vanlig planka med utsågade typ "nyckelhål" för knopparna på lådorna.
Ja men det va ju kanon! Ska bara hitta nån som e händig och kan fixa en!
Ja gör det sambon påpekade att det ju går att öppna alla lådor samtidigt på det där viset.. men det är skapligt svårt när man är liten och lådorna är fulla med saker. Dessutom brukar barnen kanske inte nå upp till översta låden (vilken ju blir den enda som man kan plocka saker ur).
Kul att ni gillar den Ska nog berätta det för morfar, makapären är hans idé och hans ihopknåpande. Den funkar som sagt väldigt bra och är smart. Skönt att ni förstod illustrationen också
Funkar inte denna?
www.sakerhetsbutiken.se/produkt.php
Grind in till köket tar bort alla olycksrisker som ett kök innebär.
Inte om man har ett barn som vägrar vare utestängd från det rum mamma och pappa är i...
Ja, det är det vi gör, fast hon är bara elva månader så än så länge är det svårt att locka henne att pärla. Men vi har en del leksaker i köket och hon får ofta sitta i barnstolen och tugga på något.
Vi har också knoppar på våra lådor, men nu när E reser sig upp mot dem har vi faktiskt skuvat bort knopparna. Jag är mer orolig att han ska slå ansiktet mot dem än att han kommer in i lådorna, och utan knoppar så behöver jag inte oroa mig alls. Visst det blir lite trixigare att komma in i lådorna för oss vuxna, men det hade det ju blivit även om vi haft lådspärrar...
skruva av knopparna. bara att öppna skåpet brevid så får man ju tag om kanten. lika krångligt som lådlås.