• Minxy

Magar efter förlossning!

Här är en bild på min mage 1 vecka efter förlossningen...

Lite sådär snyggt degig + hormonranden kvar *s*
    Älskade Leo 2oo8-o2-16 och Bönan BF 2oo9-12-o4
  • Minxy
    SaLi87 skrev 2009-11-15 21:17:42 följande:
    Jevlar, bra jobbat! Hur mycket gick du upp under grav?
    Menar du mig?
    Jag gick iaf upp 8 kg under graviditeten, från 59 till 67 kg.

Gick aldrig ner alla 8 efter förlossningen dock - kom bara ner till 61 kg och sen var det stopp, trots att jag simmade 3 dagar/veckan mm!

Är gravid nu igen (v.38) och har ökat 6,5 kg. Den här gången tror jag att magen kommer vara ännu mer degig efter förlossningen....andra barnet på mindre än 2 år *pust*
  • Minxy
    SVE skrev 2009-11-15 21:20:52 följande:
    Jag har bild i mitt galleri. Har även flera på min dator så men orkar inte lägga in alla. men den i galleriet är tagen dirkt efter.
    OT, men OJ vilken fin tatuering!
  • Minxy
    Alis volat propriis skrev 2009-11-15 21:20:44 följande:
    kan visa om nån berättar hur man klistrar in bilder i inläggen
    Olika om du har Explorer eller Firefox.

Tror bara det går om man har plus-medlemskap också, men är inte säker....

Har man Firefox så klickar man först på den bild man vill klistra in, markerar den (håll ner höger musknapp och dra diagonalt över bilden) och trycker sedan ctrl+c.
    Sedan går du in i tråden, ställer markören där du vill ha bilden och trycker ctrl+v.

Vet inte hur man gör i Explorer dessvärre...men tror det är enklare där. Kanske bara att högerklicka på bilden och välja "Kopiera".
  • Minxy

Kan nu säga hur magen ser ut efter andra förlossningen också

Fick mitt andra barn i tisdags och tog kort på magen igår (alltså 3 dagar efter förlossningen):

• Minxy
    LitenBlomma skrev 2009-11-28 13:06:01 följande:
    Minxy: Grattis!! Och så fin du är!
    Tack detsamma
  • Minxy
    SaLi87 skrev 2009-11-28 13:05:40 följande:
    litenblomma; hiih okej, du har verkligen lyckats bra! (: Minxy: Jag är helt fashinerad! Fan avd häftigt att de kan dra sig tillbaka sådär på TRE dagar! :O
    Ja, det är sjukt att man går från bautamage till "kan-ha-mina-vanliga-jeans-igen" på bara några dagar. Skönt eftersom jag var rätt så less på mammakläderna....
  • Minxy
    Aleakim skrev 2009-11-28 21:12:21 följande:
    o vad roligt att se lite sammandragna magar =) Har ni använt några hjälpmedel? typ gördel el. sån där maghållar grej de gör reklam för här intill? Tänkte ta me mig trosor a la bridget jones som håller in magen men undrar om man kan ha det direkt efter förlossning? kan livmodern skadas?
    Rumpetroll skrev 2009-11-28 21:24:58 följande:
    Gud så fina magar ni alla har efter er förlossning, själv så ser min mage riktigt jävlig ut, verkligen ett skräck exempel, ser fortfarande ut att vara gravid nu 4,5 mån efter. Den hänger ner lite oxå med en massa bristningar
    Jag tror att det (orättvist nog) enbart handlar om gener och arv
    Varken min mamma eller min syster har fått bristningar/hängmage efter sina graviditeter - det verkar helt enkelt ligga i våra gener att få ordning på våra magar utan större besvär.
    Jag har iaf inte använt någon gördel/specialtrosa. Har bara haft vanliga trosor och linne + byxor.
    Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
Svar på tråden Magar efter förlossning!