• Frankofilen

Magar efter förlossning!

Nu är det 11 dagar sedan jag födde mitt tredje barn. Magen är extremt skrynklig men har återhämtat sig snabbare än jag trodde den skulle göra. Det tog närmare ett halvår för mitt skinn på magen att dra ihop sig senaste, men skrynklorna har aldrig helt försvunnit.

Jag har sju kilo kvar av de dryga tjugo jag gick upp under graviditeten och är snart 38 år gammal.

Första barnet föddes med kejsarsnitt och de andra två vaginalt.

Så här ser jag ut!  

Jag älskar min kropp mer nu än jag någonsin gjort. På riktigt! Jag älskar den. Trots att jag estetiskt sett, var i det närmaste perfekt när jag var tjugo.

Bild från sidan kommer också.
    Älska era kroppar för vad de har gett er! Jag tror att återhämtningen efter en graviditet kan påverkas av hur man lever. Men mycket är genetiskt också.

• Frankofilen
    Rainbow brite skrev 2011-09-30 11:11:11 följande:
    Men satan i gatan vd platta ni blir direkt efter FL.
    Gud vad avis jag bir på er. Min mage ser ut som en jäkla kappsäck efteråt  
    Men du är fin ändå! Glad
  • Frankofilen
    Helle333 skrev 2011-09-30 16:32:25 följande:

Detta är alltså i v.39. Magen växte ÄNNU mer de sista 2,5 veckorna.

Om jag struntar i att hålla in magen ser den ut såhär. Nu syns det lite dåligt pga byxorna men det hänger lite längst ner =(

Mina tigerränder framifrån.

Och drar jag in magen med magmusklerna ser den ut såhär. Men jag orkar ju inte gå och spänna in magmusklerna sådär hela dagarna.
    Bästa träningen är att binda ett snöre runt magen när du är avslappnad och binda det hårt. Sedan ska man försöka hålla in magen så mycket som möjligt. När man slappnar av, känner man snöret och blir påmind om att magen ska dras in igen. Det är krävande men otroligt bra för de inre musklerna.

Skinnet drar ihop sig delvis. Det tar ofta ganska lång tid. 
Svar på tråden Magar efter förlossning!