• SailorGirl

30+ som arbetar på första barnet, del 20

30+ som arbetar på första barnet, del 20

{#lang_emotions_sunny} {#lang_emotions_flower} Hej alla gamla & nytillkomna 30+:are som arbetar på första barnet!
    Här samlas vi och ventilerar tankar & funderingar & allt annat som faller oss in! {#lang_emotions_flower}  {#lang_emotions_sunny}
    Tråden startades den 9:e maj 2005 och inledes med följande text:
    "Känner ett behov av en tråd av likasinnade, det vill säga 30+ som jobbar på första barnet. Givetvis kan man få mycket stöd av yngre och de som redan har ett barn, men ändå så är de ju "fortfarande unga" och de har ju ett (eller flera) barn... "
    ...och det är också DET den bygger på, att vi "lite äldre" behöver en tråd där vi kan få ventilera utifrån vårt persepektiv! {#lang_emotions_cool}

Så! Nu är det bara att ni ventilerar er, det finns inga dumma frågor!
    Ha en bra dag & STORT lycka till med bebbe-verksta'n!!!
    KRAAAM på er tjejer! {#lang_emotions_nalle}

Här kommer några adresser till våra systertrådar:

BIM-tråd för november:

www.familjeliv.se/Forum-1-3/m48060172.html

BIM-tråd för december:

De av oss som fått erfara att det kan ta tid att göra underverk har en egen tråd:
    30+ som arbetat mer än ett år på första barnet (Del 15):
    www.familjeliv.se/Forum-7-34/m46921874.html

Tempandets ädla konst :

En svensk anvisning till tempandets konst(-igheter). Gjord av några duktiga tjejer här på FL:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Temptråden FF för 30+ som arbetar på första barnet Del 14:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m47802998.html

Statistikens förlovade land:
    Statistiktråd för 30+ som arbetar på första barnet del 7 (Inaktuell, men jag hittade ingen ny…Uppdaterar så fort en ny finns):
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m42495964-2.html

Inget är som väntans tider:
    30+ som väntar första barnet Del 18:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47561694.html

Väntan över- miraklet har anlänt:
    30+ som fått första barnet del 14:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m44514833-1.ht...

Favorit i repris:
    30+ som väntar/har fått syskon, del 6:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m47446362.html

De gamla visa veteranerna:
    Samlingstråd för "gamlingar" från alla 30+ trådarna Del 13:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47671996.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-21 12:11
    BIM-tråd för december: www.familjeliv.se/Forum-1-3/m48799448.html
  • Svar på tråden 30+ som arbetar på första barnet, del 20
  • Milon

Sitter här med lite hängläpp, vem hade väntat sig att det skulle funka första gången efter MA...
    Det som känns lite extra surt är att både maken och jag är övertygade att det tog sig och att det sen gick åt pipan. Har mått illa och haft väldigt spända bröst, precis som när det lyckades förra gången. Nu har jag fått en något försenad och väldigt klumpfylld mens.
    Nästa gång det blir nått får det ta mig tusan ta å stanna kvar för det här suger verkligen.

Måste slänga in att jag är impad av Snö!

• Aprilflickan
    Mivo skrev 2010-01-15 09:11:28 följande:
    Elisabeth78: Lycka till på tentan idag .
    Tack! Jag tror det hjälpte{#lang_emotions_smile} det kändes bra.
  • Mivo
    Milon skrev 2010-01-15 09:40:42 följande:
    Sitter här med lite hängläpp, vem hade väntat sig att det skulle funka första gången efter MA... Det som känns lite extra surt är att både maken och jag är övertygade att det tog sig och att det sen gick åt pipan. Har mått illa och haft väldigt spända bröst, precis som när det lyckades förra gången. Nu har jag fått en något försenad och väldigt klumpfylld mens. Nästa gång det blir nått får det ta mig tusan ta å stanna kvar för det här suger verkligen. Måste slänga in att jag är impad av Snö!
    Nej, Milon, vad tråkigt!! Ledsen för er skull, förstår precis hur du känner dig. Man blir så oerhört besviken och ledsen, speciellt när man nästan är säker på att det lyckats. Unna dig något riktigt bra i helgen, det är du värd!!

Men jag hoppas vi alla här inne plussar i år. 2010 känns som ett bra år....
  • Snö79

Stackars Milon! Man tycker att det borde få lyckas första gången om du dessutom haft missfall. Men förhoppningsvis kommer du tillbaks till nästa ÄL. Men det är jäkligt tröttsamt med denna bergochdalbana av känslor!
    Kram på dig!

• Mivo

ÄL och mannen på andra sidan jordklotet *mutter*, så inget raj raj för oss denna gång... Skulle vara bra att pausa ÄL och starta den igen vid lämpligt tillfälle!!

• Väntan på en liten

Jag hoppas få hänga på här.

Är en 35 årig tjej som längtar mycket efter en liten. Är nu på försök 8 och hoppas nu att det tar sig under 2010.

Har startat en utredning och var därför på VUL i veckan som var och fick då se en follikel som var 20 mm som skulle släppa vilken stund som helst. Först i torsdags visade ÄL testet positivt så nu har den långa väntan på BIL påbörjats.

Hoppas så!!!

Längtar...
  • Väntan på en liten

Och så förkortas det BIM och inte så som jag förkortade ovan.

Längtar...
  • Snö79
    Väntan på en liten skrev 2010-01-17 16:51:53 följande:
    Jag hoppas få hänga på här.Är en 35 årig tjej som längtar mycket efter en liten. Är nu på försök 8 och hoppas nu att det tar sig under 2010.Har startat en utredning och var därför på VUL i veckan som var och fick då se en follikel som var 20 mm som skulle släppa vilken stund som helst. Först i torsdags visade ÄL testet positivt så nu har den långa väntan på BIL påbörjats.Hoppas så!!!
    Välkommen! Vad har du fått göra på utredningen hittills och vad ska göras? Eller var VUL.et det första som hände? Skönt i vilket fall som helst att ha kommit igång med en utredning.
Svar på tråden 30+ som arbetar på första barnet, del 20