• sophieh

Vad ska man ha hemma till SIG SJÄLV efter förlossningen?

Vad var det BÄSTA och det viktigaste ni hade hemma till er själva när ni kom hem efter förlossningen??

• Svar på tråden Vad ska man ha hemma till SIG SJÄLV efter förlossningen?
  • konkelbär

Halvfabrikat, och färdigmat. Även mjölkuppsamlare att lägga i BH:n (blir ett berg av amningsinlägg annars).

• kotka

*amningskupor
    *stora sköna bindor
    *nån kräm för ömma bröstvårtor (finns speciell bröstvårtskräm på apoteket men det borde funka med vilken fet kräm som helst)
    *jag har köpt på mig mjölkuppsamlare; små kupor som man sätter på ena bröstet när man ammar med det andra. det luftar och är skönt eftersom det rinner även ur bröstet som inte ammas. då slipper man att det blir helt blött och stickigt, plus att man kan spara mjölken man får upp om man vill ge i flaska.

• lövet2

Bindor i alla storlekar, från de största Libresse Goodnight till de allra minsta. Och mååånga!
    Amningsinlägg.
    Mjölkuppsamlare.
    Färdig mat i frysen (köttbullar, köttfärssås, grytor osv).
    Fikabröd i frysen.
    Extra kuddar att släpa runt i huset för att alltid sitta bekvämt vid amning.
    En hög med gamla utslitna t-shirts som tål läckaget och babykräket i början.
    Hårsnoddar att fästa upp håret med.

My flight leaves in the morning ...
  • Underbara ungar

Mjuka, sköna bindor o MASSOR av underkläder.
    Amnings BH och inlägg.
    Bröstvärmare så här i vintertider.

Köttbullar, falukorv, soppa på burk o annan "lätt lagad" mat.

Salva till både ömmande bröst o ömmande underliv. Alldeles för lätt att få tex svampinfektion av att vara inpackad i flera veckor!

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bulan BF 1oo119
  • Höst flickan

Lättöl(bra för mjölkproduktionen)
    Linfrön..då man ofta blir hård i magen.
    Massa mat som är färdiglagad.
    Sköna kläder o tom tvättkorg.
    godis!

8 återföringen gav ett +!!!♥
  • moromou

Mjölkuppsamlare, amningsinlägg, amnings bh, sköna trosor, bindor, mjukisbrallor, JA vilken sexy skönhetsdrottning man är=))) Sen lite färdig mat, kanske en bröstpump? Jag brukar ge present till nyblivna MAMMOR oxå, tex en skön duschtvål/bodylotion, doftljus, vad man nu vill...... Det är ju vi som gjort ett hårt jobb och behöver belönas =))))) En tid av mys & njutning när man kommer hem från bb...

• Cecese

Som dom andra skrivit så amningsinlägg och bindor. Amningsbh är ju bra att ha men kan vara svårt att köpa på förhand. Om du har liten/normal stor byst så borde det ju finnas billiga på typ lindex så köp hem iaf en då och så får du köpa nytt efter ett tag om den inte sitter så bra.

Amningskupor köpte jag med 3e barnet och använde bara 2ggr för det var bara obekvämt och jag gillade det inte alls.

Köp inte heller hem jättelager med bindor utan köp hem ett par paket stora bindor och sen om du behöver mera så köp då. Med 3 av barnen har jag haft avslag bara 2-3 veckor och då har det varit som värst kanske 3-4 dagar och sen har jag blött som vanlig mens kanske 5-6 dagar och sen har det räckt med trosskydd några dagar.

• Cecese
    Cecese skrev 2009-11-16 09:53:09 följande:
    Som dom andra skrivit så amningsinlägg och bindor. Amningsbh är ju bra att ha men kan vara svårt att köpa på förhand. Om du har liten/normal stor byst så borde det ju finnas billiga på typ lindex så köp hem iaf en då och så får du köpa nytt efter ett tag om den inte sitter så bra. Amningskupor köpte jag med 3e barnet och använde bara 2ggr för det var bara obekvämt och jag gillade det inte alls. Köp inte heller hem jättelager med bindor utan köp hem ett par paket stora bindor och sen om du behöver mera så köp då. Med 3 av barnen har jag haft avslag bara 2-3 veckor och då har det varit som värst kanske 3-4 dagar och sen har jag blött som vanlig mens kanske 5-6 dagar och sen har det räckt med trosskydd några dagar.
    Oj ser att andra skrivit lite annat namn än jag, när jag skrev amningskupor så menade jag mjölkuppsamlare i plast och det gillade jag inte alls.
  • RosaNapp

Mjölkuppsamlare
    Amningsinlägg (ett måste för mig som läcker hela tiden, speciellt på natten)
    Bindor (För mig har det dugit bra med största Always nattbindor en vecka och sen vanliga)
    Alvedon mot eftervärkar
    Lättlagad mat i frys samt lättäten
    Oömma kläder att ha på ffa dom närmaste dagarna efter förlossning

Svar på tråden Vad ska man ha hemma till SIG SJÄLV efter förlossningen?