• prinsessasmamma

Acklas av billiga tjejer!

Jag ska vara arlig, jag ser ner pa kvinnor som saljer sig sjalva, har sex med allt och alla for pengars skull, tjejer som dansar nakna och lagger upp videos pa natet, tjejer som stoter pa gifta man och tror att de kan gora vad de vill. Tjejer som strippar och ar med i porrfilmer och kan gora vad som helst for pengar, man kan faktiskt fa pengar pa annat satt, att plugga och bli nagonting istallet for att salja sig sjalv och sin kropp.

• Svar på tråden Acklas av billiga tjejer!
  • mazely

Vad menar du med "billig"? Och vad exakt är det som gör att du äcklas? Det är klart att man kan tycka att det vore mer konstruktivt och långsiktigt att utbilda sig och jobba med annat, men det verkar som om din reaktion är oproportionerlig?

Jag menar, vi kan ju alla göra bättre karriärval om vi har möjligheten, men det är ju knappast som att du äcklas av vårdbiträden för att de inte är läkare?

Så det måste ju ha med din syn på sex att göra. Och din syn på dig själv eftersom det i första hand är tjejerna du reagerar på? Är du själv obekväm med din kropp, eller är du strikt uppfostrad? Eller är du vild och kinky och skäms för det?

Eller är det egna omedvetna könsfördomar som spökar, att fina flickor inte har en sexualitet som märks? Eftersom du lagt tråden under "etik" så antar jag att det är ett moraliskt fördömande (det är ok, vi dömer alla enligt vår egen moral). Men moralen är inlärd, så när plockade du upp den här rätt starka värderingen av billiga/fina tjejer?

Vore intressant att veta hur du tänker.

• WhiskeyRiver

Jag förstår precis vad du menar TS.

Själv äcklas jag nämligen av kvinnofientliga åsikter som inte hör hemma i sekulariserade samhällen. Jag blir även illamående av tanken på att dessa rättskaffens åsiktsmaskiner uppfostrar sina små prinsessor (?!) till att fortsätta stigmatiserandet av det egna könet. *Spyr*

• Mephala the ranger

HALLELUJA!

WhiskeyRiver skrev 2009-11-16 14:46:23 följande:
    Jag förstår precis vad du menar TS. Själv äcklas jag nämligen av kvinnofientliga åsikter som inte hör hemma i sekulariserade samhällen. Jag blir även illamående av tanken på att dessa rättskaffens åsiktsmaskiner uppfostrar sina små prinsessor (?!) till att fortsätta stigmatiserandet av det egna könet. *Spyr*
  • Konservativ tänkare

Usch ja.

Skökor finns det alldeles för många av.

• puss
    Konservativ tänkare skrev 2009-11-16 15:10:47 följande:
    Usch ja.Skökor finns det alldeles för många av.
    inte här. skicka hit dom! jag kan behöva en omgång.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Tygtiiger

Helt ärligt: sätt dig ner och fundera på vad det är som gör att du äcklas av det i så hög grad att du tom startar en tråd på nätet om det.
    Jag har märkt att när jag retar mig så till den milda grad på något så har det alltid att göra med något som jag tycker illa om hos mig själv. Därmed inte sagt att man måste gilla alla beteenden (det måste man inte) men när man har tagit itu med sina egna skäl till att reta sig så är det enklare att låta andra leva sina liv som de vill.

Jag skulle inte filma mig själv naken och lägga ut det på nätet, och jag skulle inte gilla om min dotter gjorde det (vi skulle ha en lång diskussion om effekter och konsekvenser av det), men om någon annan tjej tycker att det är en bra idé så har hon all rätt i världen att göra det utan att jag ska se ner på henne. Tills jag träffar henne personligen tänker jag vara högaktingsfullt likgiltig för henne som person.

Ungefär vad mazely skrev ovan.

• sär skriven

Då tycker jag uppriktigt synd om dej TS, det kan inte vara lätt att gå runt och känna sig äcklad över andras livsval.

Förmodligen är många av dessa kvinnor stolta över sina kroppar och sina liv, de lever ut, de tar för sig (nu pratar jag inte om grändprostitution för knarkpengar).

Varför blanda in ord som självrespekt? Det har ingenting alls med saken att göra. Respekt för den egna personen kan precis lika gärna innebära att man släpper samhällets bojor och väljer att göra sånt de själva mår bra av. Det som är självrespekt för dej behöver inte vara självrespekt för någon annan.

Ta dej samman, eller rent ut sagt; skärp dej.

• Free Spirit

TS..du er i allefall ærlig i hur du ser på ting..

At du ser ned på desse personer kan slik jeg ser det ha med moral å gjøre..du annser kanskje at deres handlinger er skitten og dermed ser du ned på dem.

Selv kan jeg holde med deg om at dettte er inte noe å rope hurra for, men en trenger endå inte se ned på desse, selv om dei skulle gjøre dette helt av fri vilje

Men det en inte vet er jo hva som fører dem inn i en sådan situasjon..det kan være mange årsaker til dette..kan være lurt å ha i minnet..

Selv tycker jeg også at det kan lukte lite mangel på selvrespekt..

• riskakan

Tja, själv skulle jag aldrig frivilligt sälja sexuella tjänster av något slag. Det är absolut inte min grej. MEN, jag ser inte ner på andra som gör det. Jag vet att det finns de som gillar det de gör. Sedan finns det andra som lider eller är tvingade och det är HEMSKT. Men jag ser inte ner på dem. Jag lider med dem.

TS, jag tror att det du egentligen reagerar på, är att samhället har blivit så sexualiserat. För att "BLI" någon, måste du visa tuttarna och gärna operera dem etc... Jag kan till viss del förstå den reaktionen. Men ärligt talat - hur många tjejer lever så?

Jag slår vad om att BETYDLIGT fler kvinnor utbildar sig och har helt normala tuttar och måttligt utsvävande sexliv - utan pengar inblandade - än kvinnor som inte stämmer in på något av detta. Gå inte på media-myten - tro inte att "bimbo-idealet" utgör normen. Men om någon nu vill leva så - let them! Visst, sedan är det jättesynd att naiva 14-åringar lägger upp lättklädda bilder på sig själva utan att fatta vad de ger sig in på osv. Det gäller att informera och ge tonåringar alternativ till självförtroende! MEN - det motsatta är ju ett lika stort problem. Att frigjorda kvinnor fortfarande kallas horor eller slampor, att det finns tonårsflickor som knappt ens får gå ut efter skolan eller måste gifta sig med någon man som familjen har valt ut, samt vara oskuld etc... JAG anser att DET är värre.

• Access of Evil

haha ska dem vara billiga?? se på männen då... dem är gratis hahaha så äckliga GRATIS och så desperata att dem betalar fy fan så äckliga.

Svar på tråden Acklas av billiga tjejer!