Får man inte väcka en sovande bebis?
Jag har hört att man inte ska väcka en sovande bebis.
Stämmer det?
Om min 10 månaders har sovit i en timme, får jag väcka henne då?
Hon kommer inte somna i tid ikväll annars nämligen...
Jag har hört att man inte ska väcka en sovande bebis.
Stämmer det?
Om min 10 månaders har sovit i en timme, får jag väcka henne då?
Hon kommer inte somna i tid ikväll annars nämligen...
klart att man får... de va de dummaste jag har hört!
jag har alltid väckt mina barn efter en viss tid vid middags vilan just för de ska sova sina timmar på natten!
ne-e aldrig hört.klart man måste väcka dom ibland
däremot har jag hört att HUNDVALPAR inte väckas.du kanske har hört det och blanda ihop det?
Jag e nog av den åsikten att en bebis sover för att den behöver det.
Jag väcker aldrig mina barn, hellre en glad och utvilad bebis som e uppe lite längre på kvällen, än en lite halvledsen outvilad bebis som det tar 30 min för innan den vaknar till ordentligt iaf.
En tiomånaders kan man absout väcka! en nyfödd däremot GÅR ofta inte att väcka, så var min dotter iaf, och en nyfödd tycker jag också man ska låta sova så mycket han/hon kan. När barnet börjat bli några månader kan man börja reglera deras sömn.
Klart du får väcka henne om det annars kommer störa nattsömnen. jag väcker mina barn om dom somnar för tätt inpå kvällsläggningen.
Oj massa svar. :)
Ok, ja alltså jag anser också att en nyfödd inte ska väckas.
Och självklart ska ett barn/bebis få sova så mycket det behöver!
Men, hon har som sagt sovit en timme, en och en halv snart för jag har inte tagit mig ifrån datorn än :P, och behöver oftast bara en halvtimme på em för att vara pigg och glad till nattningen! :)
Jag väcker min 2 veckorsbebis för att han ska få tillräckligt med mat i sig, han behöver äta var tredje timme för att få ihop lagom med näring
Angående att en nyfödd inte ska väckas :) på bb sa de åt mig att väcka min parvel för att han skulle äta med max fyra timmars mellanrum även på natten.. han sov gott i 5-6 timmar och jag lät han hållas orkade inte gå upp själv ;)
Så kan inte tänka mig att det finns någon stenhård regel att man inte ska väcka nyfödingar heller :P
Jag har iaf väckt min son många gånger när jag tyckt han dragit ut på kvällstuppluren för länge. Och han har inte verkat lida någon nöd av det ;) han är snart 7 månader.