• Buffybot

Loppbettsliknande utslag

Jag är i v.30 och har fått märkliga utslag på sidan av magen (det som en gång i tiden var min midja ...) Någon som vet vad detta kan vara? Ser ut som utslag från brännässlor eller nån insekt typ. Kliar som insektsbett också.

Är det nåt graviditetsrelaterat? Eller har jag bara fått loppor i sängen?...

• Svar på tråden Loppbettsliknande utslag
  • SYRRAN77

ser det ut som röda ringar?

• Buffybot

Nja... snarare som oregelbundna röda "plättar", som bromsbett ungefär.

• Saza

Haft precis likadant!

Jag fick aldrig reda på vad det var utan trodde att mina föräldrars katt haft loppor igen, vilket han har ganska ofta.
    Fast mamma tyckte det var konstigt eftersom betten inte liknade de andra loppbetten jag haft... skumt!
    Skulle oxå vilja veta vad det var, även om det var någon månad sedan jag hade dom.

• Buffybot

Gah!! Ringorm??? Vad är det??? Hjälp.....

• Buffybot

...Gud vad du skrämde mig! Slog upp det på nätet och det är en svampinfektion. jag trodde jag hade ormar i kroppen!
    *har sett för mycket skräckfilm*...

• SYRRAN77

förlåt, inte meningen att skrämmas!

• Bruden1

Nä, ringorm e det nog inte!!!

• Challe N

Har också sånna där bett. Är i v 18. Var på vårdcentralen och de trodde den var bett av kattloppor eller något sådant.. Sånna där bett kommer lite då och då på mig, kliar så man blir tokig. Har fått för mig att de kommer oftare nu när jag är gravid, och även förra gången jag var det, men hon på vårdcentralen kunde inte tänka sig något annat än att de var en slump.

Knepigt!!

• Våra Liv

kan det inte vara skabb då?
    visserligen sätter dom sig oftast i där det är mer tunn hud. men kan sätta sig på konstiga ställen, kan se helt olika ut med, kan se ut som exem eller som bett. (har sett båda)
    så kolla upp det hos läkare. skabb får man intye bort själv, det måste behandlas, går man med det för länge kan man få kronisk exem.
    hade själv skabb förra året jag o några till som vart smittade av samma person och NEJ skabb smittar INTE bara via sex, sova i samma säng som en med skabb eller sitta i en soffa kan räcka

• Våra Liv

skabb kliar med kanske jag ska säga och det 'r inget farligt direkt asså äckligt men det går o behandla! vet dock inte hur det är när man är gravid men det vet ju läkaren i sånna fall

• fiolen

jag är i v19 och har samma fundering. har katt och trodde att hon "loppade av sig" i min säng så jag fick bett av dem. min sambo får dock inga bett och det är oftast hos honom som kissen sover. jag får som små myggbett lite överallt på kroppen. byter sängkläder ofta och vädrar varje dag. har också funderat på om det kan vara något med graviditeten men det verkar konstigt. skumt...

• Våra Liv

sene n sak till sak om skabb, en kompis till mig hade det och hennes dotter läkaren fattade aldrig att det var skabb o dom gick med det i 2 månader, sen sa jag att det kunde vara skabb, dom fick gå till läkaren igen för det gick ju inte över, så frågade hon om skabb, lkaren kunde inget hitta men skickade dom till hudkliniken som genast hittade skabben.
    sen är det inte säkert att för den ena drabbas så drabbas den andra, emn om det skulle vara skabb vilket vi hopas på att det inte är så måste alla i hemmet köra en kur. annars blir det aldrig bra då kommerdet tillbaka.

• Siggan72

Jag har haft något liknande och läkaren trodde att det var nässelutslag som tydligen kan vara graviditetsrelaterade... Fick "triangelmedicin" och utslagen försvann efter några dagar... Jätteskönt för de kliade så jag trodde att jag skulle bli galen!!

• Andrés mamma

Jag fick samma sorts utslag när jag jobbade på förlossningen - dom skickade mig till infektion och jag fick beskedet att det var spindelbett! Huuuu! Jag som är livrädd för spindlar och nu var jag tvungen inse att dom sprungit på mig när jag sovit....Huga!!

• Våra Liv

andrés mamma IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK spindelbett???
    usch det att jag vaknade en gång för 2 år sen o hade 1 spindel i annsiktet o en på handen *ryser*
    äckliga kryp

• Andrés mamma

Våra Liv: Ryyyyyyyser!!

• Challe N

Va!! Spindelbett! Sååå äckligt! Hellre loppbett då faktiskt

Knepigt att så många har samma sak! Tror inte det är skabb för min del iallafall, eftersom det går over av sig själv..

• Våra Liv

TS fick du reda på vad det var sen?

Svar på tråden Loppbettsliknande utslag