Inlägg från: Anonym (förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förvirrad)

hjälp tack

hej undrar om du kan ge mig din åsikt på detta.
    Har vart ihop med en man på 40 år, jag 31.
    Jag blev gravid med han efter ca 1 månad bara men han tvingade mig mer eller mindre att göra en abort i vecka 18 nästan, jag fick han att följa med mig dit o att han tog hand om mig efter aborten oxå och han visade att han brydde sig m mig och att han ville vara med mig och vara ihop med mig. Men sedan efter aborten råkade jag ut för sk förlossningsdepression och nu för x dagar sedan sade han att han ej ville vara ihop med mig men att han tycker jätte mycket om mig och efter det skulle han både ha sex med mig och pussa mig m.m.

Varför gör han på det sättet för? Och så har han bett mig att jag skall komma hem till han nästa vecka, varför då för?
    Och samtidigt innan min abort hade han registrerat sig på olika dejtingsajter men då för att titta sig omkring heter det och att han ej har skrivit till ngn därinne.

Snälla vad är din åsikt om detta?

• Svar på tråden hjälp tack
  • Anonym (förvirrad)

Gerd parterapeuten skrev 2009-11-20 10:11:09 följande:

Hej!Jag tycker att det viktigast för dig är att tänka mer på dig själv än på vad han vill. Fokusera mer på vilka behov du har, hur du kan ta hand om dig själv på bästa sätt, vilka människor som är bra för dig att vara tillsammans med mm. När jag läser vad du skriver får jag intrycket att du tänker mer på hans beteende och behov än på vad som är bäst för dig. Det verkar inte som om han har någon större empati med dina känslor och din situation och det blir inte bra för dig att ha det så.HälsningarGerd
    Kan mycket väl vara så men var i ett bisarrt förhållande innan detta så trodde verkligen på detta förhållandet och därav kan det kännas extra tungt för mig detta nu som jag går igenom.
    För anser lovar man en sak så skall man hålla det oxå annars skall man ej lova ngt.
Svar på tråden hjälp tack