• Danitra

Är min son ett geni?

Min son är 3 år gammal och kan mycket väl förstå att att något som är OK en gång inte är OK en annan gång. Han kan också förstå att olika regler gäller i olika hem.

Han förstår att det är OK att smaka på deg när man bakar men att man inte får äta mycket. Då får man magknip.
    Enligt åsikter i en annan tråd är det helt osannolikt att en så ung pojke kan förstå dessa saker. Uppenbarligen är min son ett geni!
    Och jag som trodde han var helt normalt fungerande på det här området..
  • Svar på tråden Är min son ett geni?
  • Mrs Winter
    Danitrass skrev 2009-11-16 20:14:17 följande:
    Min son är 3 år gammal och kan mycket väl förstå att att något som är OK en gång inte är OK en annan gång. Han kan också förstå att olika regler gäller i olika hem. Han förstår att det är OK att smaka på deg när man bakar men att man inte får äta mycket. Då får man magknip. Enligt åsikter i en annan tråd är det helt osannolikt att en så ung pojke kan förstå dessa saker. Uppenbarligen är min son ett geni! Och jag som trodde han var helt normalt fungerande på det här området..
    Jodå han är bara ett alldeles normalt barn.Inget geni utöver det vanliga.
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • SIN74

Då är min treåring också geni. Han kan också förstå detta. :)

• hjohanna

Jämför man med mina barn så är han minsan ett geni

• sesssan

Låter precis som min lilla tjej, dom är nog helt normala bägge 2.

• HonSomHarDetLångaStörigaNicket

Jämför med mig själv..
    Jag vet att man får magknip av att äta deg men äter ändå alltid massor är 28år.
    Ger han fan i degen så är han nog lite av ett geni eller dörädd för sin harpynja till mor

• Danitra
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2009-11-16 20:20:17 följande:
    Jämför med mig själv.. Jag vet att man får magknip av att äta deg men äter ändå alltid massor är 28år. Ger han fan i degen så är han nog lite av ett geni eller dörädd för sin harpynja till mor
    Klart han inte låter bli degen - inte jag heller. Men vi vet att det är dumt och ångrar oss gruvlig när vi ligger skavfötters i soffan och kvider.
    Danitrass skrev 2009-11-16 20:23:06 följande:
    Alltså så brås han på dig och är inte alls ett geni utan ett kakdegsmonster med självinsikt
  • Danitra
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2009-11-16 20:30:22 följande:
    Alltså så brås han på dig och är inte alls ett geni utan ett kakdegsmonster med självinsikt
    HELT FEL!
    BULLdegsmonster!
    Danitrass skrev 2009-11-16 20:50:33 följande:
    *grinar av längtan*

OMG finns det något godare än råa bullar? karln min ruskar alltid på huvudet och retar mig när jag sen mår dödsdåligt men det är ju så gott.

Fan tänk på att jag är gravid nu fick du mig att seriöst överväga ett sent bullbak enbart för att äta bulldeg
  • Danitra
    HonSomHarDetLångaStörigaNicket skrev 2009-11-16 20:53:24 följande:
    *grinar av längtan* OMG finns det något godare än råa bullar? karln min ruskar alltid på huvudet och retar mig när jag sen mår dödsdåligt men det är ju så gott. Fan tänk på att jag är gravid nu fick du mig att seriöst överväga ett sent bullbak enbart för att äta bulldeg
    När man gör rullen till kanelbullar och behöver jämna till ändarna - vet du att det finns folk som slänger snuttarna?
    Det är ju typ därför jag bakar - för att få äta upp dom!
Svar på tråden Är min son ett geni?