Inlägg från: MeAndMyBoys |Visa alla inlägg
  • MeAndMyBoys

Hur mycket fick ni för ärret i ansiktet?

Jag har en son som har ett ärr i ögonvrån sedan en olycka på förskolan. Jag har en olycksfallsförsäkring hos trygg hansaoch även kommunen har ju en.

Jag undrar nu vad ni fick för ärren på era barn? Min son är 4 år, alltså 3 år vid olyckan.

Ärret syns om man tittar relativt noga men märks mer när han ler och kisar eller speciellt vid sommaren då han är brun.
    Sitter i ögats yttervrå och är ca 5-7 mm.

Jag har vart hos en fotograf för att ta kort på detta nu och det verkar som om det kan röra sig om en slant. Själv hade jag kanske tippat på en 5 hundring eller så...

För mig handlar det ju mest om att dokumentera skadan och fullfölja den anmälan jag en gång gjort.

Någon med mer erfarenheter?

• Svar på tråden Hur mycket fick ni för ärret i ansiktet?
  • MeAndMyBoys

fick ni sy eller tjpa? undrar om det spelar någon roll. På min sons öga fanns det inget att göra...
    Tror ni killar och tjejer får olika belopp?

• MeAndMyBoys
    svischan skrev 2009-11-16 22:10:39 följande:
    Vår dotter har ett typ identiskt ärr på hakan efter en dag på dagis som ettåring. Vi har nog inga kort med aktivt sår, sem det syns tydligt idag... gäller försäkring ändå? Hon är 4,5 år idag.
    kan yrka på det så länge ni har träffat läkare vid olyckans skede. och att det inte har gått mer än 10 år.
  • MeAndMyBoys

barn får ju mycke mer än vuxna... hur lång tid tar det innan du får nytt beslut?

• MeAndMyBoys
    Izo skrev 2009-11-16 22:22:24 följande:
    Ja det är ju så och tur är väl det! Har först och främst begärt att TH tittar på ärendet igen, fick i förra veckan. Inte oväntat så står de fast vid sin första bedömning, nu ska jag ta ärendet vidare till överklagandenämnden så får vi ser hur det går där.Hur som helst så får nog ni mer för sonens ärr än vad jag fick för mitt!(måste erkänna att jag missade i din TS att du ville höra hur ersättningen blivit för andras _barn_, ber om ursäkt!)
    jaja, ingen fara alls, lycka till och hörgärna av dig igen när du fått veta mer.
  • MeAndMyBoys

ang vad det gäller vuxna och operationsärr så har jag absolut ingen kunskap.... nån annan ?

• MeAndMyBoys

fick ut nästan 12 000 för det, snacka om förvånad men glad. undrar nu hur det blir nästa år med den försäkringen som dagis har... någon som vet?

Svar på tråden Hur mycket fick ni för ärret i ansiktet?