• Tvillingar11

Vitex agnus castus....

Har du använt detta naturläkemedel?
    I dropp- eller tablettform? Hade du PCO-s och vad gjorde den för dig?

• Svar på tråden Vitex agnus castus....
  • Jennie1987
    Tvillingar11 skrev 2010-01-06 22:23:29 följande:
    Hej Jennie!Har du pco/pcos? Du kan säkert prova dem om du har utebliven ägglossning/mens. Det har ju jag, så jag ger det en chans denna månad och ser om det hjälper. har hört och läst så mycket gott om munkpeppar, speciellt för oss som har pco/s.
    Hej!
    Ja, jag har pco.
    Det låter bra att det hjälper många i vår situation, kanske värt ett försök även för mig? Får väl ge det en chans.
    Men kan man ta dom fast man inte har ägglossning eller mens?
  • Tvillingar11
    Jennie1987 skrev 2010-01-06 22:38:22 följande:
    Hej!Ja, jag har pco.Det låter bra att det hjälper många i vår situation, kanske värt ett försök även för mig? Får väl ge det en chans. Men kan man ta dom fast man inte har ägglossning eller mens?
    Hoppas det hjälper oss! Jadå, börja bara vilken dag som helst, det skulle jag ha gjort. Nu var det så bra att jag fick min mens och att jag då började på mensens första dag. Men annars hade jag tänkt ta dem när som helst. Det finns ju även droppar men jag ogillar smaken och lukten, därför tar jag tabletterna.
  • Jennie1987
    Tvillingar11 skrev 2010-01-07 17:24:29 följande:
    Hoppas det hjälper oss! Jadå, börja bara vilken dag som helst, det skulle jag ha gjort. Nu var det så bra att jag fick min mens och att jag då började på mensens första dag. Men annars hade jag tänkt ta dem när som helst. Det finns ju även droppar men jag ogillar smaken och lukten, därför tar jag tabletterna.
    Ja, det får vi hålla tummarna för!
    Jag tog min första tablett igår, så nu är det bara att köra på så får vi se vad som händer.
    Han i hälsoaffären sa iaf att den hade hjälpt många med mensproblem. Så det låter ju bra :)
    Nej, dropparna är nog inget för mig heller, varför känna smaken när det finns tabletter liksom? ;)
  • Klarabella89

Någon som blivit gravidnär de fått hjälp med äl av de här? Vart kan man köpa de? Och jag har ju ingen mens eller äl när kan man börja med de då?

• Tvillingar11
    Klarabella89 skrev 2010-01-09 00:06:30 följande:
    Någon som blivit gravidnär de fått hjälp med äl av de här? Vart kan man köpa de? Och jag har ju ingen mens eller äl när kan man börja med de då?
    Hej! Jag har sökt och läst väldigt mycket om det på nätete. Det finns mycket på engelska och tyska om du bara söer på vitex agnus castus och pco/pcos så får du upp väldigt mycket. Av det man kan läsa är det många kvinnor som fått tillbaka sin ägglossning och därmed också mens. Jag tror nästan du kan börja vilken dag som helst...
  • Klarabella89

Men blir de typ av med pco då eller? Man ska ta detta i 3-6mån om man då inte blir gravid innan men ska man då sluta och allt blir bra igen? Visst man måste ju gå ner me om man är överviktig som jag är lite gran. Men äter man de hela tiden eller slutar man efter 14 dagar sedan har man äl och börjar sedan igen då man får mensen första dagen? För jag läste någonstans tror jag att man skulle äta de hela tiden i 3-6 mån och inte sluta me de efter 14dagar? Jag kan ju ha läst fel?

• Klarabella89

glömde me fråga va heter de ni tar? Och är det tablett eller droppar? Om ni tar droppar hur många tar ni då per gång? Och om det är tablett då tar ni bara en va?

• Tvillingar11
    Klarabella89 skrev 2010-01-10 00:36:54 följande:
    glömde me fråga va heter de ni tar? Och är det tablett eller droppar? Om ni tar droppar hur många tar ni då per gång? Och om det är tablett då tar ni bara en va?
    Jag vet faktiskt inte om man blir av med sin pco helt, jag tror nästan att det är svårt. Däremot så tror jag att jag inte kommer göra uppehåll utan tar dem en hel månad och ser vad som händer. Jag har ju ingen ägglossning och vet ej om det skulle bli ngt tack vare tabletterna, men i sådant fall vet jag ju inte när ändå. Jag tar tabletterna eftersom jag ogillar smaken av dropparna. Jag köpte droppar för några månader sedan och gav det en chans en dag, men sedan klarade jag ej av det. Därefter fick jag annan behandling och ville ej riskera ngt så jag tog inte tabletterna. Men denna månad är det uppehåll från allt annat eftersom kliniken varit stängd så då tänkte jag att jag skulle ge det en chans.
  • Klarabella89

Någon annan som varit med om att detta naturmedlet funkat och man har fått äl och blivit gravid? Sedan kan man köpa från vilken butik på internet? För köpte från vitaminbutiken tror jag det var och de va 1000mg är det samma som dropparna för detta var ju tabletter.

• Jennie1987

Hej, jag har nu ätit detta sen i torsdags, alltså inte ens en vecka, men mina bröst har svullnat nåt väldigt! Kan det ha med vitex agnus att göra?
    Någon annan som varit med om det?

Svar på tråden Vitex agnus castus....