• Nallebjörnis

Glasbord

Ja hur är det nu egentligen...
    Vårat soffbord är ett glasbord..
    Är gravid i v 38 (37+0) och funderar rätt mycket på det där.. är det lämpligt ? ska man inskaffa ett nytt? eller spelar det ingen roll? nån som några tips hur man ska göra...
    tacksam för svar!

• Svar på tråden Glasbord
  • lottan81

Jag tror inte de spelar så stor roll.

Alla bord är hårda om du råkar slå i det.
    Nackdelen e väl mera att barn kan ha kladdiga händer o ta på glasskivan.. då blir de till o göra rent ofta.
    Sen är det ju oftast special glas.. alltså rätt tåligt glas.. o brukar hålla rätt bra.

Är man rädd för kanterna (hörnen) så finns det skydd att köpa o sätta på.. dessa skall passa alla typer av bord.. men jag har aldrig använt dessa så om de funkar kan jag ej svara på.

• Carr0n

Vi har glasbord Det har då blivit väldigt repigt, men det bli ju alla bord

• Carr0n
    Nallebjörnis skrev 2009-11-17 10:59:20 följande:
    tack tjejen du är bäst du har ju svar på alla dumma frågor jue...
    Hehe

Mina barn har ju inte börjat klättra upp på bordet ännu, men det tål ju min vikt så det går definitivt inte sönder för dom

Sedan det där med hörn, vi har 4-kantigt bord med har inte satt någonting för dom. Det enda vi har är petskydd i eluttagen i barnens lekrum (där dom är själva), hakar på de farliga skåpen i köket och grind för trappen.
  • Nallebjörnis
    Carr0n skrev 2009-11-17 14:28:08 följande:
    Hehe Mina barn har ju inte börjat klättra upp på bordet ännu, men det tål ju min vikt så det går definitivt inte sönder för dom Sedan det där med hörn, vi har 4-kantigt bord med har inte satt någonting för dom. Det enda vi har är petskydd i eluttagen i barnens lekrum (där dom är själva), hakar på de farliga skåpen i köket och grind för trappen.
    ja vi har ju åxå ett fyrkantigt bord men det är nedslippat i kanterna el hur man ska förklara så kanterna är rundade så borde ju inte vara några problem jue...
    mmm precis får fixa sånt sen åxå...
Svar på tråden Glasbord