• Anonym

Det pulserar i magen... Vad är detta?

Har senaste tiden börjat känna mig lite konstig i magen... Ibland känns det som att något rör sig inuti och när jag då lägger handen på magen så kan jag känna som en pulserande punkt... Den flyttar sig ibland men det pulserar i jämn och snabb takt...

Först förde jag tankar till en ev. graviditet.. Det som pulserar påminner om små bebissparkar men det slår så regelbundet att det omöjligt kan vara det. Ska ändå göra ett graviditetstest men är säker på att det visar negativt..

Vad kan detta vara? Några förslag?

• Svar på tråden Det pulserar i magen... Vad är detta?
  • Mrs Winter

Gaser i tarmarna helt enkelt.

Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Anonym

Mrs Winter - Kan det kännas så pass mycket? Har aldrig lagt märke till det förr men nu när jag har barn så kanske man blir känsligare för rörelser i magen... Man vet ju hur det känns när en bebis rör sig i magen

• Mrs Winter
    Anonym skrev 2009-11-17 11:23:08 följande:
    Mrs Winter - Kan det kännas så pass mycket? Har aldrig lagt märke till det förr men nu när jag har barn så kanske man blir känsligare för rörelser i magen... Man vet ju hur det känns när en bebis rör sig i magen
    Ja det kan kännas.Fö skall det väl finnas mer tecken påm graviditet än en mage "som rör sig"?
    Ett påspacklat skal är ej allt.
  • Bakning pågår

Pulsen är jätte synlig på min mage, lägger jag en krona eller något lite på magen så kan man se hur den hoppar upp och ner... så det kan vara den du känner... ibland är det mer och ibland känns den mindre, det bror nog på hur tarmarna ligger framför pulsen

Svar på tråden Det pulserar i magen... Vad är detta?