• L i n n

Renault Clio?

Om jag säger "Renault Clio", vad säger du då?

Bra eller dålig?
    Ska bara has som bil till jobbet och hem igen, ca 3,5 mil/dag.

Eller har ni något annat förslag på liten, bensinsnål bil som inte pajar i första taget?

• Svar på tråden Renault Clio?
  • Sannalouise87

Perfekt pendlingsbil skulle jag vilja säga :) Mindra bra som familjebil, men det är den ju inte tänkt till i detta fall!

Annars är ju Peugeot 206 också en liten bil som drar lite. Det beror på hur pass ny du tänkt köpa och i vilken prisklass..

• L i n n
    Sannalouise87 skrev 2009-11-17 11:24:34 följande:
    Perfekt pendlingsbil skulle jag vilja säga :) Mindra bra som familjebil, men det är den ju inte tänkt till i detta fall!Annars är ju Peugeot 206 också en liten bil som drar lite. Det beror på hur pass ny du tänkt köpa och i vilken prisklass..
    Låter bra. Har bara hört gott om den men nu säger chefens bror (expert på bilar) att den är dålig

Jag behöver ingen ny och tänkte lägga ca. 30.000 på den. 25.000 räcker också
    Så jag skulle nöja mej med en -00.
  • tinkerbell

L i n n skrev 2009-11-17 11:28:51 följande:

Låter bra. Har bara hört gott om den men nu säger chefens bror (expert på bilar) att den är dålig Jag behöver ingen ny och tänkte lägga ca. 30.000 på den. 25.000 räcker också Så jag skulle nöja mej med en -00.
    hej

jag har en clio,,den är lite yngre,, 02:a men den går bra som attans,jag är jätte nöjd med min lilla bil,en bra pendlar bil,den drar lite och jag har inte några större problem med den.jag köpte den av ett äldre par som hade haft den sen den var ny,kvinnan jobbade på volvo så den vart väl skött.
    vill du ha en bra bil så ska du absolut välja clio,
  • L i n n
    tinkerbell skrev 2009-11-17 11:36:53 följande:
    L i n n skrev 2009-11-17 11:28:51 följande:
    hejjag har en clio,,den är lite yngre,, 02:a men den går bra som attans,jag är jätte nöjd med min lilla bil,en bra pendlar bil,den drar lite och jag har inte några större problem med den.jag köpte den av ett äldre par som hade haft den sen den var ny,kvinnan jobbade på volvo så den vart väl skött.vill du ha en bra bil så ska du absolut välja clio,
    Toppen! Det lutar väääldigt mycket åt en sån nu.
  • Pixboy

Vi hade en Clio ett tag. Säger bara köp -02 eller nyare. 2002 uppdaterades Clio dels med lite kosmetika som tuffare front men även en del under skalet som gav bättre säkerhet.

Som stads/pendlingsbil funkar den bra, hyfsat pigg, vår 1,4 l drog 0,7L/mil med mycket motorvägskökörning

• L i n n
    Pixboy skrev 2009-11-17 14:58:48 följande:
    Vi hade en Clio ett tag. Säger bara köp -02 eller nyare. 2002 uppdaterades Clio dels med lite kosmetika som tuffare front men även en del under skalet som gav bättre säkerhet.Som stads/pendlingsbil funkar den bra, hyfsat pigg, vår 1,4 l drog 0,7L/mil med mycket motorvägskökörning
    Åh, fan. Men jag har ju ingen budget till en -02
  • Pixboy

Vill inte vara sån, men det är klart värt slantarna om du får ihop det :) Vi köpte vår -02a för 33.000 med 11.000 mil på mätarn och välservad

• L i n n

Har hittat en -02 inom ramen för 30.000 kr!
    Får hålla utkik längre fram också.

Måste få sålt min jäkel också, som jag inte ens vet om jag får 30.000 för

• korthår

Jag gillar min Clio från 2004. Tar bilen till jobbet men kör även till landet, 40 mil, utan problem.

Svar på tråden Renault Clio?