• Fredhäll

Middag hela veckan för 250:-

Jag slog vad med min sambo om att det var möjligt att laga middag för en hel vecka för 250:- (för 4 personer). Och visst gick det, 3-4 enklare rätter (rårakor med fläsk och soppa tex) och 3 stycken lite roligare rätter som potatiskaka i ugn med en köttbit. 242:- för allt som behövdes (exkl. basgrejer som inte köps så ofta som kryddor, mjöl etc. och bör finnas hemma)

Problemet är att det kan vara svårt att hitta recept och inspiration till att planera inköp till 7 "smarta" middagar varje vecka.

Så, vi tänkte dra igång en ideell sajt www.annasmatkasse.se där man kan skicka in menyer med recept och inköpslistor. Så kan de som tycker det är en bra grej, men saknar tid och inspiration gå in varje vecka och hämta meny, recept och inköpslista.

Lite som de som man kan få hemkörda varje vecka fast till en helt annan peng.

Vad tror ni? Kräver ju en del engagemang från folk som tycker det är kul!

• Svar på tråden Middag hela veckan för 250:-
  • Fredhäll

Hej,

Vad kul att såg många tycker att det låter som en bra idé!

Lite tunnt med bidrag än ( Inga! =) ) Men vi kör igång i nästa vecka så hoppas vi att det tar sig och att vi på sikt hittar en bra form för hur det ska se ut och vilka dagar som passar bra att lägga upp nya menyer!

• Fredhäll

Nu är allt klart men pga tidsbrist så kommer första menyerna först direkt efter jul, så är nyårslöftet att spara pengar så finns hjälpen på plats då =) Men skicka gärna in förslag på recept på www.annasmatkasse.se

• BlommyNess12

Häftigt! Jag har just handlat mat för en veckomatsedel, kalaset gick på 120 kr, och det är enklare rätter typ korvstroganoff + ris, korv och bacon i vitsås + potatis etc. Men det är goda enkla rätter för en billig penning!

• NorrVimpel
    Fredhäll skrev 2009-12-13 18:09:53 följande:
    Nu är allt klart men pga tidsbrist så kommer första menyerna först direkt efter jul, så är nyårslöftet att spara pengar så finns hjälpen på plats då =) Men skicka gärna in förslag på recept på www.annasmatkasse.se
    Toppen! Puffar tråden så att det förhoppningsvis kommer in fler receptförslag
  • Daniela01

jag väntar med spänning :) är det i januari som sajten drar igång? :)

• ml1

jättebra ide! Ska se om jag kan få ihop en matsedel. 

som någon annan frågat - hur ska man beräkna kostnaden? 
Svar på tråden Middag hela veckan för 250:-