Tripp trapp stol?
Var köper man fin och bra sådana?
Vid vilken ålder började ni med den?
Var köper man fin och bra sådana?
Vid vilken ålder började ni med den?
Våra är inköpta på abyproffsen.
Har Stokke-stolar.
Tror sonen var ca 9 mån när han började sitta i den.
Jag började nog använda den när hon var rundt 6 månader, kanske tidigare...Hon var stadig i ryggen..
Det är min gamla...Dom fins i babyaffärer och på blocket med mer..
Tripp Trapp är stokkes märke, sen finns det massor av kopior..
BABYproffsen ska det stå..
Blocket är billigare ;) de är ju svindyra att köpa nya och det är ju en stol som håller sig fin år efter år. vår son började sitta i sin när han var 1 ½ år, köpte den då han hatade att inte kunna kliva i och ur sin ikea stol själv. Annars tycker jag att ikeas antilop är bäst när de är små.
Blocket! Se till att det finns rem och bygel om du har en bebis för det kostar en del att köpa till. Annars hittar du dem på babyaffärerna för typ 1950:- inkl rem o bygel.
Vi fick köpa till rem och bygel när vi skulle börja använda min gamla...KOstade nog 250kr 2003...Men det är ingen summa man vill betala om man redan har betalat för en begagnat..
Remmen har vi fått kasta eftersom den aldrig blev ren, har ett skärp där istället nu..
Fast nu har jag sett att det kommit nån bättre sittanordning till bebisar som jag tycker ser ut att fungera bättre än de gamla selarna och byglarna. Går ju att montera på en beg stol så kommer man lite billigare undan. Nya stolar är ju grymt dyra, även om man nu använder dom i otroligt många år.
Eller så kan man tänka att om man köper en ny så är det ett så pass bra andrahandsvärde på den att man får igen pengarna när man är klar med den :)
Hur länge sitter barnen i tripp trapp stolen?
Är det värt att köpa en så pass dyr stol? (vill inte köpa begagnad)