vill inte ha sin son?!
Teskedsmamman skrev 2009-11-17 15:20:45 följande:
Det går inte att få en person att förstå något sådant, de måste upptäcka det själva. Man kan tala om för dem vad de gör mot sina barn och hoppas på att man startar en tankeverksamhet, men det verkar vara en egotrippad personlighet (känner igen den ifrån mitt egna liv) och då finns det inte så mycket mer att göra än att ta tag i det hela och se till att ni blir boendeförälder. Dra igång alltihop själv och få sambon att skriva på papperna om det är såDessutom undrar jag inte om det är dags för en liten socanmälan om hon nu inte har råd att ge barnet mat och uppträder såpass instabilt, att barn kan vara enormt krävande, det köper jag, att man i stundens hetta undrar varför man i hela friden skaffat barn, ja det kan jag köpa men att säga det, och dessutom ringa och berätta det? Självklart förstår ju barnet med...Att ringa och säga att man inte har råd att ge barnet mat...ja då börjar jag undra hur han har det egentligen...
Sedan verkar mamman behöva stöd och hjälp i sin föräldraroll, få hjälp att känna att hon orkar ta itu med det "jobbiga" med sonen...
Vad skulle hon säga om pappa erbjuder sig att ha sonen lite mer och oftare.
Dock skulle jag strunta ett tag med att få hela vårdenaden, vårdnaden är inte det viktigaste utan umgänget just nu känns det som, att barnet får det tryggt och stabilt medan mamman jobbar med sig själv och träffar barnet i den mån hon orkar, kanske varannan helg eller dyl.
LYCKA TILL TS...tycker det är jättefint att du engagerar dig så mycket i pojken.