• Lydisen

hjälp med nan ha1

JAg undrar hur ni andra som ger/gett era barn NAN HA1 gjort när ni varit bortbjudna och varit tvugna att ge ert barn ersättning där. Det finns ju inte NAN HA1 att köpa på tetra. Kan man blanda pulvret och vattnet i förväg och ha det i flaska i kylskåp och sen bara micra? Tacksam för tips.

• Svar på tråden hjälp med nan ha1
  • KlasStures mamma

Jag har inte använt just NAN HA1. Men har gett ersättning i sju månader nu =)
    Vet jag att det finns micro så blandar jag färdiga flaskor (blanda på kallt vatten).
    Vet jag inte om det finns micro så har jag med mig en termos med vatten som är i lagom ät temp och blandar precis innan mat dags. Har små burkar där jag har färdigt portionerat pulvret till ett mål.
    SÅ gör jag i alla fall =)

• ELLEoClara

Man kan ha kall ersättning i kylen upp till ca 8 timmar men eftersom det finns en liten risk för bakterier så rekomenderar inte företagen det.

Jag blandade alltid en flaska på kvällen vid 21 tiden som hon fick på natten sen.

Man ska aldrig ha varm färdig ersättning i termos!

Om jag var ute hade jag vatten i flaskan och en liten burk med pulver så jag kunde blanda när det var matdags.

Hade även en tetra vanlig Nan 1 om det skulle krisa. Något mål i veckan gör ingen skillnad.

• crazy hannah

det bästa är att ta en termos fyl den nästan i topp med avkallnat kokt vatten för att sedan hälla i varmt vatten, då blir det ät tempratur och så kan du bara hälla det i flaskan och göra som vanligt. det är jätte smidigt och man behöver inte vara rädd för att det inte skall finnas micro.

man kna öven göra ersättningen på kallt vatten coh sedan micra men det bästa är ju att äta ersättnignen nygjord.

kram

• Lydisen

Tack för tipsen. Jag tyckte det var smidigast att ha ersättningen färdigblandad. Jag vet om att micro finns dit vi ska. Att ha pulvret i en burk och vatten i en annan är givetvis ett alternativ men att ha det färdigblandat tycker jag är bäst.

• SiCaBoo

KlasStures mamma skrev 2009-11-17 15:00:00 följande:

Jag har inte använt just NAN HA1. Men har gett ersättning i sju månader nu =) Vet jag att det finns micro så blandar jag färdiga flaskor (blanda på kallt vatten). Vet jag inte om det finns micro så har jag med mig en termos med vatten som är i lagom ät temp och blandar precis innan mat dags. Har små burkar där jag har färdigt portionerat pulvret till ett mål. SÅ gör jag i alla fall =)
    Gör precis likadant.
    Kom ihåg att det bara ska vara vatten i termosen, och pulvret bredvid.. blanda det ej förräns du ska ge mat.
Svar på tråden hjälp med nan ha1