• nötskrikan

Vi som fick barn i jan-feb 2007, vintern är här

Eller ja, snart kanske vintern och snön är här...

11/1 Irma, 12/10-09 Cornelis - mpta
    28/1 Emanuel, 14/9-08 Ristin - Lappen
    29/1 Nova, storebror - Puman78
    31/1 Lova, 13/4-09 Saga - nötskrikan
    5/2 Emelie, 12/8-09 Oscar och Isa - spacebeare
    5/2 Isak, 24/1-09 Jacob - Mammanna
    26/2 Ian, storasyster 9 år - beavies
    28/2 Mio, BF 100317 - Michayla

• Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, vintern är här
  • mpta

Mammaanna: ja vi får väl se om vi ses när det är dags för spruta för barnen då själv så ska ja ta min spruta på tisda, håller tummarna på att både ja å Irma ska slippa nå besvär efter den

• spacebeare

har Em hemma idag för hon hade feber imorse, lite Alvedon å hon hoppade i sofforna......
    första hon sa imorse var att hon ville ha bullar så det fixade vi till lunch ist gjorde både kardemumma å kanelisar MUMS!

• Puman78

Tittar in och säger hej!
    Nova har bara blöja på nätterna än så länge och det fungerar super.

Hur ska de hade med vaccinationerna egentligen?
    först ska de som är under 3 år inte vaccineras, sedan får de det, nu verkar de inte få det längre. Trots det fick jag brev hem idag om tid för vaccination på Nova.
    Inte för att vi har tänkt att vaccinera, men i alla fall. Fast de som är äggallergiker fick inte vaccinera sig på BVC.

Vi vet ännu inte vad Nova reagerar på för mat riktigt. Trots prover kollade de bara gluten, och det visste vi att hon inte hade.
    Hennes sänka var en aning hög så nu väntar vi på remiss till barn för att kolla upp det, det är först då som nya allergiprover tas så det lär väl ta ett tag :(

Fler barn som är lite tokiga i tomten och väntar på paket?

• mpta
    Puman78 skrev 2009-11-19 16:20:14 följande:
    Tittar in och säger hej!Nova har bara blöja på nätterna än så länge och det fungerar super. Hur ska de hade med vaccinationerna egentligen?först ska de som är under 3 år inte vaccineras, sedan får de det, nu verkar de inte få det längre. Trots det fick jag brev hem idag om tid för vaccination på Nova. Inte för att vi har tänkt att vaccinera, men i alla fall. Fast de som är äggallergiker fick inte vaccinera sig på BVC. Vi vet ännu inte vad Nova reagerar på för mat riktigt. Trots prover kollade de bara gluten, och det visste vi att hon inte hade. Hennes sänka var en aning hög så nu väntar vi på remiss till barn för att kolla upp det, det är först då som nya allergiprover tas så det lär väl ta ett tag :(Fler barn som är lite tokiga i tomten och väntar på paket?
    ja fattade det som så att vissa inte vill vaccinera bebisar typ dom under året efetrsom dom inte vet hur dom reagerar på ägg eftersom alla inte har ätit det än när dom är så små.
    Men våra barn är ju så nära 3 år så ja tror inte det ska va nån fara men skulle ja ha en 6 månaders skulle ja nog skippa vaccinationen.

Hoppas att ni får nå mer korrekt svar på va det är för fel snart!

Irma tjatar ganska mycket, hon påstår att hon inte ska va nå rädd i år å att hon ska hämta paket själv fårn tomten denna gång, förra året va hon hysterisk, så d ska bli spännande å se om hon komemr att va lika tuff som hon påstår
  • beavies

Ian har fortfarande blöja.

Här väntas det oxå på tomten o speciellt julklapparna. Han kryssar i leksakstidningen på det han vill ha

Idag fick vi dagisfotona, en allvarlig kille på bilderna.

• nötskrikan

Pratas inte så mycket tomten här, mest när det dyker upp nån bild på tomten nånstans. Vi har inte pratat så mycket om tomten och julklappar. Däremot pratas det mycket om att vi ska åka och hälsa på Feja (=kusin Freja, vi ska fira jul hos min syster).

Tydligen vernissage på dagis idag, personalen sa "vi ses kanske snart igen då" när jag hämtade och jag såg ut som ett frågetecken... Kollade med sambon och han hade sett nåt om det men inte sagt nåt till mig, jag hämtar ju alltid ute så jag får aldrig nån information.

Pratar era barn om hur de känner sig när de blir ledsna eller arga? Lova gör inte det och dagis tyckte hon var lite sen i språkutvecklingen då, jag tycker det känns som ganska höga krav jämfört med BVCs kontroller.

• spacebeare

här pratas det om tomte å jul men jag tror inte att hon riktigt fattar konceptet men egen gran skulle hon ha så det fick hon. lila å 30cm :)

nötis - Emelie å jag pratar igenom situationer på dagis ganska ofta å då med känslor men Em är enl de som kan "duktig" på att prata. bvc har jag inte varit sen 18mån kollen hur ofta är ni där?

• nötskrikan

Nej, vi har också bara 18-månaderskontrollen och sen nästa är tre år. Men när man läser om BVCs kontroller står det att vid 18 månader ska barnet kunna 8-10 ord och vid tre år ska barnet kunna prata så att man förstår. Nåt sånt tror jag. Lova pratar ju om vad hon har gjort på dagis och om jag frågar svarar hon om hon var arg eller ledsen men hon utvecklar inte det hela och förklarar varför och hon tar heller inte upp hur hon kände sig utan att man själv tar upp ämnet. Däremot är hon väldigt förtjust i att prata om hur Saga känner sig, ha ha.

Sambon påstår att jag håller på att få ett migränanfall så jag ska försöka vila lite.

• mpta

Irma sätter nog ord på det mesta faktiskt, hon har ju vart tdig i talet å har länge kunna pratat fullt ut men är hon sur lr liknande säger hon väl typ det å sen surar lr skriker hon har d däremot hänt nå på dagis att nån har vart dum lr nå berättar hon det och utförligt vad som hänt.

• mpta
    nötskrikan skrev 2009-11-20 14:41:39 följande:
    Pratas inte så mycket tomten här, mest när det dyker upp nån bild på tomten nånstans. Vi har inte pratat så mycket om tomten och julklappar. Däremot pratas det mycket om att vi ska åka och hälsa på Feja (=kusin Freja, vi ska fira jul hos min syster).Tydligen vernissage på dagis idag, personalen sa "vi ses kanske snart igen då" när jag hämtade och jag såg ut som ett frågetecken... Kollade med sambon och han hade sett nåt om det men inte sagt nåt till mig, jag hämtar ju alltid ute så jag får aldrig nån information.Pratar era barn om hur de känner sig när de blir ledsna eller arga? Lova gör inte det och dagis tyckte hon var lite sen i språkutvecklingen då, jag tycker det känns som ganska höga krav jämfört med BVCs kontroller.
    va tråkigt att dom inte berättar nå, har dom alltid vart dålig på det å att d vart ännu värre när hon vart 15tim lr är det enbart nu dom har blvit så? vilket fall som helst e d ju tråkigt man vill ju känna sig "trygg" med förskolan
Svar på tråden Vi som fick barn i jan-feb 2007, vintern är här