Esska skrev 2009-12-03 09:52:35 följande:
Hallå hallå! Ja, lite väl öde har det varit här i tråden....Själv har jag gått tillbaka till vardagslivet, utan sprutor och ultraljud. Har inte bestämt mig om jag ska donera igen senare i livet. Känner för tillfället att det "räcker" med en gång i livet. Men man vet aldrig.....Blue och Linda, hur resonerar ni? Kommer ni att donera fler gånger?
Jag vill donera igen, helst nu. Jag vet ju att produktionen för mig fungerar bra just nu, så då kan jag lika gärna passa på.
Men det vore tyvärr inte så populärt på jobbet att vara borta en massa dagar så snart igen, så jag tänkte ta det nu i sommar istället, och lägga semestern lite efter när det kan planeras in. Jag fick lite dåligt samvete gentemot kollegorna sist, och det slipper jag få i så fall.
Jag är helt säker på att jag vill donera så många gånger som man får, speciellt nu när jag vet hur jag känner för det (även EFTER donationen), rent känslomässigt.
Däremot har jag en bekant som ligger mig varmt om hjärtat, som kanske kommer att vara i behov av donation i framtiden, om denne väljer att skaffa barn. Därför känner jag nog att jag vill "spara" min sista donation åt henne.
Men man ska bara gå på hur man känner själv, och en gång är ju tillräckligt! Speciellt som "din" mottagare blev gravid!
Undrar förresten om, och när, man kan ringa för uppföljning? Man vill ju gärna veta om graviditeten fortfarande går bra. Fast då kanske man kan vänta 9 månader till förstås.

Dessutom hade ju det paret som inte testade positivt, ytterligare ett försök kvar. Undrar när det sker, och hur det går.