Tråden för oss äggdonatorer 11
Hejsan!
Jag donerade ägg för nån vecka sedan
24 st blev det. Men så blev jag överstimulerad också, å det var inte så skönt. Hoppas nu att allt går bra för mammorna.
Hejsan!
Jag donerade ägg för nån vecka sedan
24 st blev det. Men så blev jag överstimulerad också, å det var inte så skönt. Hoppas nu att allt går bra för mammorna.
Hej!
Jo, jag fick väldigt ont i magen typ 3 dagar efter plockningen. Tog 2 citodon och fick ännu mer ont i magen. Blev lite väl mycket hormoner för min kropp. Var in på Ul och de sa att det skulle gå över inom ett par dagar. Kunde inte ha vanliga byxor på en vecka. Nu börjar det bli bättre, men som jag har sagt hela tiden: jag gör det för en god sak
Nä, inte mycket på humöret mest ont i magen. Jag har rätt ont i vanliga fall vid ägglossning å det här var som å ha ägglossning i en hel vecka.
Men om de här mammorna blir gravida så är det helt klart värt lite värk
Allt fungerade perfekt med sprutorna tog puregon 125 i 5 dagar sen efter ulbesök fick jag sänka dosen till 100 i 3 dagar. Dagen innan jag sänkte dosen började jag ta orgalutran och tog den i några dagar, så jag tog de paralellt. Sen var det ägglossningssprutan, en vilodag sen plock. Så det gick väldigt smidigt för mig.
Strax innan plocket fick man jag 1g alvedon och 10 mg stesolid för att slappna av, sen under själva plocket fick man lite morfin emellanåt beroende på hur ont man hade. Jag tyckte att det gjorde rätt ont när de gick igenom äggstocksväggen.
Vilade en stund med en värmekudde på magen efteråt. Åt sedan macka. Å åkte hem med några Citodon i handväskan.
Men som sagt kan jag glädja andra genom mina ägg så är det helt klart värt värken
Visst hade jag ont efteråt, men värsta värken kom efter 3 dagar.
Jag kände inte heller nått i äggstockarna förrens efter Ul då kom småvärken. Lite öm å man gick inte direkt i raskt takt. Antar att det gjorde mer ont efter ul för att de var där å rotade runt lite
Det går inte å jämföra
jag tyckte verkligen det gjorde skitont å föda barn. Äggplocket tar ca 15 minuter.
Hejsan!
Jag gjorde en äggdonation för ett antal månader sedan, och ett av mottagarparen är gravida
Kände härligt att höra det. Så nu funderar jag på att donera igen. Ha en skön sommar!
Ja, jag gav till 2 par. Jag vet faktiskt inte hur tätt man kan göra.
Sprutorna gick jättebra att ta, inga problem alls. Äggplocket kändes kan man säga, men de är så måna om en så man fick lite mer smärtstillande. Sen vart jag överstimulerad så jag behöver inte 250 mg nästa gång. Men 24 ägg fick dom av mig.