Cessi79 skrev 2009-11-18 19:06:17 följande:
Jag måste fråga, har funderat på magbilder som florerar här på FL. När ni tar bilder, försöker ni hålla in magen eller släpper ni det "helt fri"? För min del så kan jag se gravid ut alltid (även när jag inte är gravid)om jag putar med magen och släpper ut den, men det gör jag inte om jag håller in magen. Det känns ibland som att vissa som är i tidiga veckor och har "enorma" magar måste puta eller åtminstone släppa ut magen, för det finns ju liksom ingen fysisk möjlighet till att livmodern kan påverka så mycket så tidigt...Hur gör ni??För det blir väl rimligtvis en ganska stor skillnad sen när man verkligen inte KAN hålla in magen, för att livmodern putar...
Jag är reltivt smal i vanliga fall.. ingen mage som putar ut... jag får ju sendrag känns det som om jag drar in magen nu, jag kan dra in den men det är obhagligt. att magen är svullen och putar beror ju självklart inte på livmodern! det är ju tarmarna som flyttar sig och sväller upp... även om jag nu drar in magen så är den fortfarande putig och svullen.. men som jag sa det beror ju inte på livmodern. putet och det svullna kan komma endå..