• I Love You Three

Hur stor mage är normalt i vecka 8!??

Jag har en helt enorm mage. Andra barnet och fick MF i september. MEn hur stor mage är igentligen normaltsåhär tidigt i graviditeten??

www.familjeliv.se/hem/i_love_you_three/gallery/phpffwdfl.jpg

Är detta verkligen normalt?

tacksam för svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-17 20:48
    Dålig bild tagen i badrummet med mobilen:-S men hoppas ni ser endå

• Svar på tråden Hur stor mage är normalt i vecka 8!??
  • sophiie

Min mage var också svullen i början av graviditeten.
    Men det var inte bebben utan tarmen som gjorde magen rund å go`.

• Takhiza

Det beror på från person till person. Har man nöjligen varit gravid har den tex en tendens att bli större snabbare, är man väldig smal i sig själv kan de visa sig tidigare, tarmarna kan svullna väldig mycket och däför ser man större ut mm.

Om det är något som oroar dig så ring till din BM

• Cia o krabaten

Finns väl inget som är normalt
    Men i v8 är ju embryot typ 1-2cm (minns inte riktigt) så det är ju inget direkt som tar plats egentligen.
    Men man blir ju kasnke lite uppsvälld istället.

Själv var jag helt platt tom v23 med första och behövde mammabyxor v13 med andra

• Mariohn

Din livmoder når inte ovanför blygdbenet och ditt embryo är stort som ett sesamfrö. Du är alltså gasig och lite tjock.

• I Love You Three

tack för alla svar =) jo att fostret inte är stort såm det är det som tar plats det vet jag redan har barn sen innan. Undrade mest över om det är normalt att svälla så mycket i början bara

Men nu vet jag =) tack tack

• I Love You Three
    Mariohn skrev 2009-11-17 20:51:56 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-98/m44901358-61.htm...
    LIte bitter ? Jag har aldrig påstått att jag tror att det är en bebis som tar platsen därinne i vecka 8. HAr som sagt barn sen innan och är väl medveten om hur stora dem är i vilken vecka och hur livmodern är.

Det jag menade var om det är normalt att vara så stor om magen som man är.. alltså svullen tjock eller vad man än vill kalla det. såvitt som jag ser det har jag aldrig skrivit om nå livmoder som går till naveln eller en bebis som sparkar.
  • Mariohn

I Love You Three skrev 2009-11-17 20:55:07 följande:

LIte bitter ? Jag har aldrig påstått att jag tror att det är en bebis som tar platsen därinne i vecka 8. HAr som sagt barn sen innan och är väl medveten om hur stora dem är i vilken vecka och hur livmodern är. Det jag menade var om det är normalt att vara så stor om magen som man är.. alltså svullen tjock eller vad man än vill kalla det. såvitt som jag ser det har jag aldrig skrivit om nå livmoder som går till naveln eller en bebis som sparkar.
    Då tillhör du inte idiotkategorin. Skönt för dig
  • I Love You Three
    Mariohn skrev 2009-11-17 20:56:28 följande:
    I Love You Three skrev 2009-11-17 20:55:07 följande:
    Då tillhör du inte idiotkategorin. Skönt för dig
    JO det kan jag hålla med om att det är Fast kan inte tänka mig att det skall finnas dem som verkligen tror att "bebisen"och livmodern känns i så tidiga veckor ??
  • Mariohn

I Love You Three skrev 2009-11-17 21:07:42 följande:

JO det kan jag hålla med om att det är Fast kan inte tänka mig att det skall finnas dem som verkligen tror att "bebisen"och livmodern känns i så tidiga veckor ??
    Hahaha det finns MÄNGDER! Det vimlar av folk här som känner sparkar i vecka 6.
  • I Love You Three
    Mariohn skrev 2009-11-17 21:08:50 följande:
    I Love You Three skrev 2009-11-17 21:07:42 följande:
    Hahaha det finns MÄNGDER! Det vimlar av folk här som känner sparkar i vecka 6.
    Ehm okeej!? jaaa det vore ju iofs mysigt om det var möjligt o känna av ngt så litet ;-P haha jag har bara erfarenhet från sonen jag o han kände jag inte av förenst vecka 21-22 tror jag :-P Men en 6 veckors ... ja de lät ju helt fantastiskt det
  • Mariohn

I Love You Three skrev 2009-11-17 21:10:54 följande:

Ehm okeej!? jaaa det vore ju iofs mysigt om det var möjligt o känna av ngt så litet ;-P haha jag har bara erfarenhet från sonen jag o han kände jag inte av förenst vecka 21-22 tror jag :-P Men en 6 veckors ... ja de lät ju helt fantastiskt det
    Framförallt är det fantastiskt att något utan ben och fötter kan ägna sig åt att sparka Särskilt när man definierar ordet
  • Takhiza

TS:

Tycker det är så roligt, när jag var i vecka 20 hade jag lika stor/liten mage som du har nu i vecka 8 Jag är avundsjuk eftersom jag saknade ha en stor mage...

• GrönaDruvan

Jag är i vecka 10 och har ungefär lika stor mage nu som jag hade i vecka 20 med första barnet. Den är stor!!! Den hade inte hunnit gå tillbaka från förra graviditeten, och så är jag extremt svullen... lite jobbigt.
    Ända skillnaden från vecka 20 är att jag kan ju dra in den om jag vill och den är mest lös o degig istället för "gravid rund".

Jag är smal, så jag ser fan konstig ut alltså...

• Cessi79

Jag måste fråga, har funderat på magbilder som florerar här på FL. När ni tar bilder, försöker ni hålla in magen eller släpper ni det "helt fri"?
    För min del så kan jag se gravid ut alltid (även när jag inte är gravid)om jag putar med magen och släpper ut den, men det gör jag inte om jag håller in magen. Det känns ibland som att vissa som är i tidiga veckor och har "enorma" magar måste puta eller åtminstone släppa ut magen, för det finns ju liksom ingen fysisk möjlighet till att livmodern kan påverka så mycket så tidigt...

Hur gör ni??

För det blir väl rimligtvis en ganska stor skillnad sen när man verkligen inte KAN hålla in magen, för att livmodern putar...

• I Love You Three
    Cessi79 skrev 2009-11-18 19:06:17 följande:
    Jag måste fråga, har funderat på magbilder som florerar här på FL. När ni tar bilder, försöker ni hålla in magen eller släpper ni det "helt fri"? För min del så kan jag se gravid ut alltid (även när jag inte är gravid)om jag putar med magen och släpper ut den, men det gör jag inte om jag håller in magen. Det känns ibland som att vissa som är i tidiga veckor och har "enorma" magar måste puta eller åtminstone släppa ut magen, för det finns ju liksom ingen fysisk möjlighet till att livmodern kan påverka så mycket så tidigt...Hur gör ni??För det blir väl rimligtvis en ganska stor skillnad sen när man verkligen inte KAN hålla in magen, för att livmodern putar...
    Jag är reltivt smal i vanliga fall.. ingen mage som putar ut... jag får ju sendrag känns det som om jag drar in magen nu, jag kan dra in den men det är obhagligt. att magen är svullen och putar beror ju självklart inte på livmodern! det är ju tarmarna som flyttar sig och sväller upp... även om jag nu drar in magen så är den fortfarande putig och svullen.. men som jag sa det beror ju inte på livmodern. putet och det svullna kan komma endå..
Svar på tråden Hur stor mage är normalt i vecka 8!??