flickor kan inte ha adhd
Ja detta bemötande känns så.
Min underbara flicka är 8 år gammal.Jag fick henne när jag var 22 år gammal och lyckan var på topp.Men de första dagarna kändes allt så fel.
Jag krävde att byta bvc sköterska för jag behövde mer hjälp och stöd,och det fick jag 2 gånger i veckan hela första året.
Men aldrig har jag tänkt tanken att hon är "sjuk".
När dagis började så attackerade hon flertal med att bita eller slåss.
Hon hade ibland svårt för att sitta still,var speciell med mat,lyssnade inte.
Detta pågick till och från ända tills nu.
Hon är SJÖVILD,hon skiljer sig så från många flickor.Hon har alltid varit vild.
Jag har läst och läst så mycket om adhd och aschberger och det är så otroligt mycket som stämmer på henne.
ALLT stämmer,förutom en sak.Hon är duktig och snabb i skolan.
Kan inte hon ha en sjukdom då?
Hon har alltid haft utbrott som kan vara i många timmar,problem med motoriken har hon,klumpig som tusan är hon.Hon ramlar alltid,varje dag,hela tiden.
Snubblar ofta,klumpig,slår ut tanden,spräcker läppen,hennes ben ser hemska ut pga blåmärken.
Dagis personalen vill inte komma ihåg hennes problem,och därav inte hjälpt utredningen alls.
Läraren tog tillbaka det hon sagt,och skrev på alla papper att min dotter är fantastisk på alla punkter i skolan.Vilket ej stämmer.
Hur ska jag få hjälp?
Utredningen har hållt på i 1 år nu,och läkaren håller med mig om att min dotter har alla "tecken",men han tycker det är oerhört märkligt att alla andra "ljuger".
Hennes pappa,som vi ej har kontakt med,lider av adhd.
Jag kommer ingen vart med nånting,jag blir överkörd hela tiden.
Måste en flicka med adhd ha STORA problem i skolan`?
Måste en flicka med ADHD slarva när hon ritar en teckning?
Snälla ni,berätta om era flickor.
Jag känner att något är fel,men behöver stöd för att veta att jag inte är helt galen själv.Och ensam i detta.