Nej, jag skulle vilja att mina barn får ta del av andra kulturer. Gud skapade en regnbåge på jorden, varför skulle människor från olika kulturer inte få växa upp sida vid sida och lära känna varandra och få vänner från olika länder bara för att de ser olika ut och har olika ursprung?
Förstår inte poängen riktigt?! På vilket sätt är det skadligt att människor från olika kulturer växer upp tillsammans och lär sig att respektera varandra?
Varför finns det folk som vill ha sina barn på skl "helsvenska dagis"? vad är deras mål? hur tänker dom?
Jag gick i en skola där nästan alla var finnar, med undantag av romer så fanns det inga invandrare där, och jag kan lova att det inte gynnade barnen det minsta! det fanns en stor del rasism där! om man inte lär känna andra människor från olika kulturer, då finns det risk att rasism får fäste i det hela!
så var det i alla fall i min skola. Och jag kan nu i efterhand påpeka, att de värsta rasisterna i min skola, numera har nästan alla förändrats, och många av dom har invandrar kompisar, och en stor del av dem har till och med blivit ihop med folk med invandrar bakrund o skaffat barn med dom!
Tror det beror på att dom nu efter att ha börjat på gymnasiet, lärt känna människor från olika kulturer och lärt att de inte alls behöver vara så hemska och himla annorlunda från oss, bara för att de har annorlunda hudfärg.
Jag tycker det ser jättevackert ut, när barn från olika kulturer samlas tillsammans på samlingar, leker och har roligt tillsammans på olika förskolor.
Skulle aldrig skicka mina barn på helsvenska skolor, aldrig!!! jag vill att dom ska lära känna människor från andra kulturer och lära sig att alla är lika mycket värda. Något dom riskerar att inte lära sig om dom hamnar i en skola där alla ser likadana ut och dom skiljs åt från andra kulturer. Jag bara antar att de som vill ha helsvenska förskolor, menar att de vill ha barn där som inte har rötter från något annat land än Sverige..
men jag kanske har fel?