• Anonym (???)

Strandhagens behandlingshem i Sävsjö?

Ngn som vet någonting om behandlingshemmet Strandhagen i Sävsjö? Vad som helst, positivt som negativt?

• Svar på tråden Strandhagens behandlingshem i Sävsjö?
  • Stuffy
    Guld i munMinusalla måste få veta att det stället inte kan erbjuda  vad de utger sig för att kunna, de är en fet bluff och kan inte alls sin sak. De tar ut extremt dyra avgifter för att bara vända ryggen eller ringa polisen när någon mår dåligt och få de avhysta från området. De är så äcklit oproffesionella och har redan fått rediga lass kritik, men snälla ni kolla upp det stället själva, det är bara att slå på nätet.
    Jag har personliga erfarenheter av det bygget tyvärr och hade jag inte så underbar familj hade jag INTE klarat av de prövningar jag fick gå igenom.
    De favoritiserar och dömmer personer gång på gång och när man påpekar att det är fel får man till svar att "alla har en individuell beh.plan", visst, men det kan vara himla snett. De kan inte förklara varför de behåller en tjej som hittat på en anklagelse mot en annan och sedan drar till baka den och erkänner inför personalen att hon hittat på för hon var rädd, men den andra tjejjen blev utskriven och satt på tågen inom 2 timmar!!! Är detta verkligen "spetskompetens inom utåtagerande, problembeteende och självskade beteende???"
    Det hela är tragiskt!
    Det heter att de välkommnar "klienter" från kåken på kontraktsv. och blir så "vi och de" behandlade, tjejjer som skadar sig på de mest horribla sätt man inte kunde föreställa sig åker de inte ens in till akuten med för omplåstring, röntgen för det sent på dygnet!
    Det är en fruktansvärd erfarenhet, av något som skulle vara min räddning!
    Tack kära stora Gud att jag kom därifrån och jag kommer aldrig att tystas och jag kommer inte sluta förräns det stället bommar igen och de blir arbetslösa! Personalen har gått en psykologi utbildning på  60 timmar och tror sig veta allt om allt! STRANDHAGEN ÄR ETT DYRT, OSERIÖST SKÄMT!
  • Anonym (s)

Du har verkligen satt orden på känslorna för det stället. Jag blev placerad där sommaren 2014, tror jag va där i tre veckor innan de ropade in mig 8 på morgonen in i karins rum och då berättade hon att mitt tåg hem går om 40 minuter och jag borde packa snabbt. Jag hade inte gjort någonting, det erkände hon själv också, bara "jag passade inte in" 
      Där stod jag, kände mig jävligt ensam, grät för jag ville absolut inte åka hem för jag var rädd och hade inget stöd. De såg dessutom till att kasta ut mig första dagen på min soc semester, så min hemkommun gjorde ingenting fören hon var tillbaka.

De tog två timmar när jag kom hem, sen åkte jag in på sjukhuset för överdos och behövde sy ihop armar och lår. Tack sävsjö för tålamodet, rent utsagt elakt att inte ens kunna vänta på min social sekreterare var tillbaka innan att sätta mig 70 mil därifrån helt ensam. 

• Flisan65

Har också erfarenhet av det stället. Är verkligen inget behandlingshem jag kan rekomendera. Känner igen det ovanstående skrivna skämmande väl.

• Anonym (Besviken på socialen)

Kan bara hålla med  de andra som skrivit, dom är bara ute efter pengar och måste vara kommunernas sista alternativ.
    Har själv haft en närstående som "förvarats" där. En föreståndare som inte vågar säga emot personalen, utan bara mesar med. En sjuksköterska (tror jag hon ska föreställa) som styr med än föreståndaren och körde med hot mot boende om det inte passade henne. Klagade bla min närstående på någon ur personalen som gjort fel så gick alla ihop och sa att så gick det inte till.
    Hade svårt att få komma till läkare på vårdcentral/sjukhus vid behov.
    Då det är ju ett ställe för bla. självskadebeteende så kunde vissa ha brist på blod, men då sköterskan tillhör sekten Jehovas vittnen så var blodtagning och blodtransfusion uteslutet enligt henne.
    Och deras egna psykdoktor var vid tillfället i alla fall en gammal pensionerad läkare.
    Och läser man deras hemsida så ser o låter allt perfekt, med det står inget om att kriminalvården hade boende där också vilket innebar bråk och stölder.
    Som sagt , det finns inte mycket gått att säga om det stället.

• Anonym (Besviken på socialen)

Skulle bara säga att jag vet att tråden är gammal.

• Anonym (Anonym)

Sämsta behandlingshemmet. Som missbrukare får man inte möjlighet att prata om vad man varit med om i livet, sin skuld och skam eller hur man ska kunna leva drogfritt. Personalen frågar inte ens hur man mår eller tittar till de som går iväg och gråter eller blir förbannade. Inget stöd öht utan alla sitter på sina rum större delen av dagen. Jag har aldrig känt mig så övergiven av personalen på ett behandlingshem som här! Helt otroligt att man inte ens får hjälp att städa eller sköta sin hygien om det behövs. Personalen skuldbelägger klienter för allt möjligt och tar inget ansvar för behandlingen. Ingen kommunikation med klienterna. Pratar över klienterna istället för med dem. Usel stämning på plats.

Svar på tråden Strandhagens behandlingshem i Sävsjö?