• saragustafsson88

öppen 2cm. hur lång tid kan de ta innan värkar sätts igång??

hej! jag väntar mitt andra barn som är beräknat på söndag. idag va jag hos bm o jag är öppen 2cm. någon mer som är öppen?? hur lång tid kan de ta från 2cm tills man får värkar?? jag o min son har varit ute o gått en långpromenad så jag hoppas att de gör någon nytta!! :)

• Svar på tråden öppen 2cm. hur lång tid kan de ta innan värkar sätts igång??
  • lisley

hmmm..gick öppen typ 2cm i ... 4v tror ja innan det satte igång..är nog väldigt olika

• saragustafsson88

oki jag vet inte hur länge jag har gått med 2cm. men hoppas den vill komma ut idag för ska på ultraljud imorgon o är onödigt att åka på de när den ändå ska ut snart:)

• Kakgumman

Var öppen 1 cm ett halvt dygn innan sonen är född, så det där är nog väldigt olika!

• Jelan

Jag är har också BF på söndag 22/11.
    Jag var hos barnmorskan i morse och jag är öppen 3 cm med väldigt mogen livmoderstapp och utbuktande fosterhinna. Min BF genomförde en hinnsvepning och nu har mina värkar satt igång, dock inte regelbundna ännu.

Enligt henne så var hon säker på att bebben skulle komma idag eller imorgon och jag är omföderska.

• saragustafsson88

avundsjuk jag bli:) jag var också mogen o mjuk men hon gjorde ingen hinnsvepning! lycka till:)

• Tilcha

Mitt vatten gick fyra dagar innan BF och då när jag var inne på undersökning så var jag öppen 1 cm. Detta var tidig eftermiddag. På vägen hem började värkarna komma och vid niotiden på kvällen åkte vi in igen å då var jag öppen 4 cm. 5 timmar senare var hon ute.

• Fotavtryck

öppen tre cm i 8 veckor. så det säger tyvärr inte så mycket.

• Annamamma 83

När jag var inne på kontroll med 2an, så var jag öppen 4 cm.
    De värkar som gör någon nytta hade ej satt igång än, så de sa att man ofta "smygöppnar" sig med andra barnet. Han kom visserligen på kvällen sen,men jag vet ju tyvärr inte hur länge jag gått och varit lite öppen...

• Tilcha

Häng inte upp er FÖR mycket på regelbundna värkar. Mina värkar va alltifrån 1 minut emellan till 6-7 minuter emellan men de varade i 3 minuter varje gång. Förslossningen tyckte att det var lite tidigt att komma in eftersom de inte var regelbunda men alla blev förvånade att de långa värkarna hade gjort så mycket nytta ändå.

• kinna

Väntar tredje barnet som var beräknat till igår. Jag har varit öppen 3 cm i minst tre veckor som jag vet om. Livmodertappen är extremt mjuk och det finns inte mycket kvar av den. Har mycket sammandragningar och på kvällarna har jag som en mensliknande värk. Vet inte om den kommer snart men jag hoppas verkligen det.

• Hanna36

Omföderskor är alltid lite öppna, och kan vara det LÄÄÄÄÄÄNGE... tyvärr..

~ Mamma till 3 goingar ~
  • saragustafsson88

nu har jag bara tre dagar kvar o varit på ultraljud o bebis väger 2762g så hoppas på de så de inte är mindre för ko0m blod idag på pappret så något är väl på gång.. hade starka sammandragningar igår men dem sent på kvällen:(

• Utopia

Jag har varit öppen 2 cm i 5 v och har 8 veckor kvar till bf

• Ninnis75

Mitt vatten gick och när dom undersökte mig va jag öppen 2 cm. En timme senare satte värkarna igång spontant. Men är nog skillnad på om förlossningen startar med värkar emot som i mitt fall,att vattnet går.

• malin25

hej har bf plus 2 idag, har haft regelbundna värkar sen 01.30 inatt med 10 minuters mellanrum, åkte in till förlossingen imorse, va bara öppen 1 cm, SUCK.. har fortfarande värkar samma som jag haft sen inatt, jätte ont, nån mer som har samma som jag?? jag längtar så efter bebisen, blev så besviken när bm sa att jag skulle åka hem igen..

• saragustafsson88

jag fick en liten dotter på BF dagen den 22nov. hon kom 19.18 vägde 2860g o är 48cm lång! åkte bara in för en kontroll för hade ramlat i trappan o visade sej att jag va öppen 5cm men hade inga regelbundna värkar så dem spräckte hål o då kom dem riktiga värkarna.. hon fick namnet Linnea:)

Svar på tråden öppen 2cm. hur lång tid kan de ta innan värkar sätts igång??