• sny1

Vaccinering på hund?

En hund född sep 05 vaccinerades sista gången jan 07, vilken vaccinering är det som gäller nu då?

• Svar på tråden Vaccinering på hund?
  • Birgitta2

Det räcker med en engångsdos. Men berätta för vetten när sista vaccinationen var.

• sny1

Är det för sent att vaccinera nu? Alltså finns det något "utgångsdatum" på hundvaccinering som för hästar?

• wonkiz

Man brukar göra det när dom är 12 veckor,1 år och sedan när dom är 3 år. men vill man ha kennelhosta så ger man det varje år.
    Finns dom som vill vaccinera hunden varje år också, det är lite som man vill det där.... ring till vet och fråga så kan dom ge svar på exakt vilket vaccin det är hunden ska ha nu.
    men det är en liten djungel att veta vad och när =)

• Pemmel

Min vaccineras mot kennelhosta varje år och vartannat mot några ytterligare sjukdomar. Var rekommendationen som jag fick från våran veterinär. De blev inte glada på mig då vi missat att vaccinera ett år...
    Har du ett vaccinationskort till hunden? Där ska det stå datum och så för senaste vaccineringen, eventuellt står det även mot vad det var. Annars vet veterinärerna vad de ska ge om du berättar hur gammal hunden är och när den fick senast. Förmodar att det blir mot allt när det var ett tag sedan.

• hundpuss

En gång om året mot kennelhosta. Tas med fördel i början på hösten.

Svar på tråden Vaccinering på hund?