Makaroner skrev 2009-11-20 09:25:09 följande:
Hur är det vita? Är det krittorrt eller löst, fast? Bajset säger väldigt mycket.Jag har själv haft jätteljus/vit avföring, men det var utan diarré. Det utreddes och jag har två autoimmuna sjukdomar i levern/gallan och mår bra nu iom jag upptäckte det i tid och äter kortison. Men det var inte det enda, jag fick diarré när jag åt fett, jag var extremt trött och mådde illa och hade ont i ryggen. Jag tog inte upp någon näring alls och tappade nästan 10 kg på 6 månader. Jag tänkte berätta det här som en kontrast så att du vet hur det också kan vara och det är då det kan bli illa. Är det så att man har fel på levern/gallan så är det lätt att se med blodprov, men det är inte speciellt vanligt!Kom på en sak. Är det något speciellt hon ätit sista tiden? Jag upptäckte att min lillkille inte fixade jordgubbar när han var liten. Vi trodde han var magsjuk ofta och undrade vad det var för konstiga gryn i bajset. Det löste dagmamman och jag tillsammans! Hahaha. Det var fröna på jordgubbarna. Åt han jordgubbar snabbades systemet på och det kom ut utan att det hunnit bearbetas klart i tarmarna.
Alltså bajset är helt rinnande som vatten typ, ibland något lite mer fast, men fortfarande diarrè. Igår åt hon dock bra med mat på dan, men på kvällen var de samma visa med bajs, hon fick springa hela hela tiden & bajsa.
Ne hon har inte ätit något konstigt vad jag vet, inget hon inte ätit förut iaf.. Hon är ju som vanligt för örvigt. & de verkar som att hon basjar bara på kvällarna, eller igår var de så i vart fall.
Men hur dumma är de inte på barnmottagningen.
Vi ska lämna ett avföringsprov på vårdcentralen, för att sedam bli remiterade till barnmottagningen, kan vi fan inte lika gärna åka dit direkt, Blir SÅÅ trött på sjukvården..
Men de me gallan som du har? Kan även barn få de?